Els conductors que aquest vespre han arribat Berga per l’entrada sud s’han trobat un panorama ben curiós. Tres homes disfressats de núvia i cinc dones vestides de negre han fet voltes per la rotonda sud de Berga. L’objectiu de l’actuació era donar a conèixer el llibre de poemes Diumenge, de l’escriptor berguedà Gerard Vilardaga, i provocar un petit embús a l’entrada sud de la ciutat.
Les dones duien cartells on es podia llegir la paraula ‘Diumenge’, que és el títol del llibre, i el nom de l’autor, Gerard Vilardaga, i repartien poemes als cotxes. Els homes vestits de núvia, mentrestant, recitaven fragments del llibre amb un megàfon. L’actuació ha reunit un grup de curiosos que s’ha aturat al voltant de la rotonda i ha aconseguir alentir l’accés a Berga per l’entrada sud.
El llibre de poemes, editat pel Centre d’Estudis Josep Ester Borràs i el Moviment.0, és el primer d’aquesta temàtica que publica l’autor. Es va presentar dimecres Barcelona, concretament a Gràcia, i demà dissabte tindrà la seva presentació formal al Centre d’Estudis Josep Ester Borràs de Berga, on també s’hi farà un sopar popular i un concert.
Aquest llibre és el primer de poesia que presenta Vilardaga, que ja ha publicat altres obres. El tema en comú dels poemes és l’amor, però també tracta de política i temes quotidians. El llibre, que ja està a la venda, es podrà adquirir a les llibreries Mafalda i Quatre Cantons i al local del Centre d’Estudis Josep Ester Borràs. El preu és de 8 euros.


