Diumenge, centenars de persones es llevaran ben d’hora per recórrer un any més la Ruta de les Colònies. Una caminada-pedalada que cada any aplega més de 800 persones i que enguany, tot i coincidir amb la jornada electoral, els organitzadors esperen repetir el nombre d’inscrits. La sortida serà entre 2/4 de 8 i 2/4 de 9 a l’institut de Berga i una hora més tard a la Font del Balç, a tocar de Gironella.
És la catorzena edició d’aquesta cita, que atreu a berguedans i veïns de fora de la comarca per l’atractiu del recorregut que permet gaudir de la riquesa natural que envolta les colònies berguedanes, segons ha comentat a Ràdio Berga el president de la Federació d’Associacions de Veïns del Baix Berguedà, Lluís Busquets.
Enguany una de les novetats és que la ruta serà una mica més curta i acabarà a Cal Riera, enlloc de a l’Ametlla de Merola. En cada edició hi ha una colònia amfitriona i enguany és el torn de La Plana, una de les primeres que trobaran els participants i on els veïns mostraran la colònia a tothom qui ho vulgui. Per tenir forces per fer tot el recorregut, hi haurà diferents avituallaments al llarg de la ruta i un bon esmorzar a la Font del Balç.
Les inscripcions es poden fer fins al mateix diumenge.


