La Generalitat farà el projecte executiu del desdoblament de la C-16 de Berga a Bagà

La Generalitat farà el projecte executiu del desdoblament de la C-16 de Berga a Bagà, encara que de moment aparqui la decisió de construir l’autovia degut a l’alt cost econòmic.
Així ho va manifestar el Conseller de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat, Lluís Recoder, durant la seva visita a la Patum de dijous de Corpus, després que dies abans, Ràdio Berga avancés a través del director general de Carreteres que estudiaven la possibilitat de millorar el tram de Berga a Bagà amb la incorporació d’un tercer carril. La notícia va generar opinions de tot tipus, tot i que la majoria eren contràries a la construcció del tercer carril i favorables al desdoblament, algunes d’elles d’alcaldes i alcaldesses del mateix grup polític. El conseller, després de conèixer les diverses opinions, va dir que les respectava i que estudiaran totes les propostes, però va insistir en què la construcció d’un tercer carril podria suposar avançar una part de l’obra de desdoblament.
Recordem que tant diversos alcaldes i alcaldesses com els empresaris del Berguedà reclamen el desdoblament fins a Bagà com a una passa imprescindible per a convertir definitivament la C-16 en l’eix europeu E9. Per això han demanat unitat d’acció per a defensar la necessitat que és per a la comarca que la C-16, l’eix del Llobregat, es converteixi en autovia entre Berga i Bagà. La Generalitat confirmava que aquest projecte, que requereix una inversió d’entre 700 i 750 milions d’euros per a un tram de carretera de poc més de 20 quilòmetres, i que quedava aparcat per la falta d’interès de la part francesa (per on hauria de continuar el desdoblament) i per les dificultats econòmiques del moment. Tant el president de la delegació de la Cambra de Comerç al Berguedà, Enric Montañà, com el de l’associació empresarial ACEB, Josep Fígols, no donen el projecte per perdut i remarquen que cal continuar treballant conjuntament, sumant el màxim de suports per reclamar

X