Els treballadors de les ambulàncies del Berguedà es mostren en contra de les retallades del transport sanitari a la comarca

Les retallades debiliten el servei de transport sanitari del Berguedà. Els treballadors de l’empresa Transport Sanitari de Catalunya es van reunir ahir Berga amb els representants polítics de la comarca per evitar la reducció del servei d’ambulàncies a Pui-reig i l’aplicació d’un expedient de regulació d’ocupació que afectarà a més d’un 10% de la plantilla. Els treballadors demanen a l’empresa adjudicatària, que compleixi les clàusules del contracte establides en el concurs públic convocat l’any 2006. Les condicions inclouen el servei d’una ambulància durant les vint-i-quatre hores del dia als municipis de Berga, Puig-reig i Guardiola de Berguedà, a més d’una ambulància de suport durant dotze hores a Gironella. Els treballadors afirmen que l’empresa ha reduït a la meitat, el nombre d’hores de servei de l’ambulància de Pui-reig, la qual, actualment només presta el servei durant el torn de nit. El portaveu dels treballadors de l’empresa Transport Sanitari de Catalunya al Berguedà, Joan Boixader, ha explicat a Ràdio Berga, que “no és acceptable que es retalli un servei prioritari pels usuaris”.
D’altra banda, els treballadors també han manifestat el seu descord amb l’empresa, ja que aquesta va presentar un expedient de regulació d’ocupació, el passat mes de juliol. Actualment, l’empresa compta amb una cinquantena de treballadors i és previst que l’aprovació d’aquest ERO afecti a sis persones. Per això, els treballadors s’han reunit en assemblea i han acordat tallar la C-16, el proper dimecres, 31 d’agost a 2/4 de 8 de la tarda, per mostrar el seu rebuig a les decisions preses per l’empresa.
L’alcalde de Berga Juli Gendrau, el president del Consell Comarcal del Berguedà, Sergi Roca, l’alcaldessa d’Olvan i diputada socialista, Judit Carreras i el diputat de Solidaritat Catalana per la Independència, Uriel Bertran, van assistir a una trobada amb els treballadors per conèixer la situació. Sergi Roca ha volgut deixar clar que “la retallada del servei es deu a la decisió particular de l’empresa i no exclusivament al Govern de la Generalitat” i ha dit que exigiran el compliment del servei a l’empresa. D’altra banda, Uriel Bertran ha anunciat que presentarà una resolució al Parlament de Catalunya oberta a tots els partits polítics per preservar el servei de transport sanitari de la comarca i per demanar que no se superi el temps d’atenció als usuaris.