Quaranta tres voluntaris de ‘La Caixa’ de les comarques del Berguedà i el Bages, participen en activitats solidàries a la Catalunya central. Es tracta de treballadors de l’entitat en actiu i jubilats que destinen part del seu temps d’oci a fer de voluntaris en accions solidàries. Tots formen part del programa del voluntariat de l’obra social de ‘La Caixa’ que compta amb 42 associacions arreu de l’estat i només a Catalunya, amb 1.670 voluntaris.
Entre els treballs que han realitzat durant la primera meitat de 2011 hi ha la col•laboració amb Creu Roja per acompanyar malalts de Cardona a Solsona, la campanya de recollida de llet adreçada al Banc d’aliments de Manresa i la visita a les instal•lacions del Camp Nou amb infants en risc d’exclusió social, entre altres.
Des de les associacions de voluntaris de ‘La Caixa’ es proposen diversos tipus d’activitats centrades en accions lúdiques i educatives per a les persones més desafavorides, col•laboracions en programes d’organitzacions socials, accions solidàries conjuntes de tots els voluntaris de l’entitat, activitats mediambientals, i cooperació internacional per a la millora de les ONG que treballen en països en desenvolupament.
Unes accions que es canalitzen de manera individual, a través d’activitats familiars o en grup, amb el que es fomenta la cohesió, la transmissió de valors, la solidaritat, participació, compromís, responsabilitat i consciència social.


