La Cambra creu que el projecte de Queralt va ara pel «bon camí»

El president de la Cambra de Comerç al Berguedà, Enric Montañà, considera que, ara sí, els moviments per convertir el santuari de Queralt en un pol d’atracció de primer ordre “van pel bon camí”. Montañà ha estat la veu més crítica en els últims mesos per l’endarreriment de la signatura de l’acord entre institucions per impulsar un projecte de rehabilitació i impuls econòmic del santuari.
Després de la reunió d’ahir entre els màxims responsables de l’Ajuntament, el Consell Comarcal i la Diputació de Barcelona, representada pel seu vicepresident, Alberto Fernández Díaz, el president de la delegació de la Cambra es mostra esperançat i confiat. Segons Montañà, “les coses sembla que estan ben enfocades”, tot i l’endarreriment acumulat. Ahir l’alcalde, Juli Gendrau, va aprofitar la visita de Fernández Díaz per anunciar l’elaboració d’un pla de dinamització per a Queralt que estaria enllestit al llarg de l’any que ve i que aniria acompanyat d’un projecte executiu.
El president cameral explica que “s’ha de fer un projecte de tot el que volem de la muntanya de Queralt, que ha de ser ambiciós, però s’ha fer tocant de peus a terra. Sempre he dit que no s’ha de fer de seguida, les obres poden durar cinc, sis anys o més, però el que s’ha de fer és començar”. Montañà es mostra ara comprensiu i entén que “les coses de l’administració són sempre molt lentes i complicades”, més encara en aquest cas, on cal comptar amb la implicació de tants agents públics com sigui possible. En l’anunciat acord pendent de firmar, es va assegurar que, a més de les administracions locals, la Generalitat i la Diputació, també participarien en el projecte Ferrocarrils de la Generalitat, Túnel del Cadí, l’Agència Catalana de l’Aigua i el Consorci de Formació i d’Iniciatives Cercs-Berguedà. Sobre l’extinció de la concessió de l’hostatgeria a l’empresa Inberga Tur, que ha portat el tema per la via judicial, Montañà no es pronuncia però creu que finalment s’arribarà a un acord entre les dues parts, diu que “cal donar temps al temps” i es mostra confiat que “l’alcalde sabrà posar les coses al seu lloc”.