La caminada d’Avià aplega unes 900 persones

Gairebé 900 persones van participar a la caminada popular d’Avià, que es va fer ahir diumenge. Era la 24a edició de la caminada i l’afluència de participants va ser molt bona, concretament 887 caminadors provinents no només d’Avià i d’altres poblacions del Berguedà sinó de diferents punts de Catalunya.
El tret de sortida es va donar a les 8 del matí des de la plaça de l’Ateneu d’Avià, i a partir d’aquí es van resseguir corriols i senders diversos. L’Ateneu d’Avià, entitat organitzadora de la caminada, amb la col·laboració del club ciclista Avià Cop de Pedal, va marcar dues rutes: una de més curta de gairebé 15 quilòmetres i una de més llarga de pràcticament 18 km. Després dels 7 primers quilòmetres, on hi va haver l’esmorzar a base d’entrepans de botifarra, se separaven els dos recorreguts, ja fos per continuar per la ruta llarga o fer la curta.
Tot i la inestabilitat meteorològica de primera hora del matí, el temps va respectar als caminadors i van poder acabar el recorregut sense mullar-se.
Els primers d’arribar al mateix punt de partida ho van fer en menys de dues hores, i durant tot el matí i fins a dos quarts de dues del migdia hi va haver un degoteig constant de participants que acabaven la caminada. Com a obsequi per la seva participació es van emportar un lot de iogurts artesanals fets al Berguedà, a més d’un vermut.
L’organització, que ha comptat amb la col·laboració i ajuda de més d’un centenar de voluntaris i de l’Ajuntament d’Avià, s’ha mostrat satisfeta del poder de convocatòria que ha tingut aquesta edició de la caminada, la qual va transcorre sense cap incidència.