El Berguedà homenatjarà mossèn Climent Forner, poeta i rector de Viver i Serrateix que a l’octubre complirà 85 anys. Ho farà amb la recopilació i presentació de 84 goigs escrits per ell.
Els goigs, que són composicions poètiques, generalment lloant a la Mare de Déu o un sant, es presentaran en un acte que Òmnium Cultural del Berguedà i un grup de gogistes berguedans han preparat per fer-li un reconeixement a la seva persona i a la seva trajectòria. Un acte que complementarà la programació de la Diada de l’Onze de Setembre, que enguany es farà aquest diumenge dia 9 i no pas el dia 11 per no solapar-se amb la manifestació independentista de Barcelona.
A les 6 de la tarda, al Pavelló de Suècia de Berga es lliuraran els 4ts Premis Climent Forner, que reconeixen la integració a la cultura catalana de persones nouvingudes al Berguedà.
L’acte també inclourà un concert amb el grup de Perpinyà ‘Els mariners del Canigó’, que cantaran havaneres i sardanes. A més, s’inaugurarà una exposició de fotografies de la berguedana Pili Garcia Pitarch, on s’hi veuen persones de l’Àsia. I hi haurà l’homenatge a mossèn Climent Forner amb la presentació de 84 goigs seus recopilats dins d’una carpeta. Un homenatge en motiu del 85è aniversari del poeta i rector de Viver i Serrateix que li fa il·lusió, a ell i als que l’admiren com a gogista. És el cas d’Enric Ribera, de Berga, que col·lecciona goigs i que considera que els Climent Forner són “trencadors”.
Coneix bé els goigs de Forner i de molts altres autors. En col·lecciona des de fa anys i en té 15.000, els més antics daten de l’any 1600. Per això ha estat un dels promotors de la idea de recopilar i presentar 84 goigs de mossèn Climent Forner, juntament amb Josep Ureña, de Bagà. I Òmnium Cultural del Berguedà hi ha contribuït econòmicament perquè segons el seu president, Jaume Farguell, Climent Forner es mereix aquest homenatge als seus 85 anys.
La carpeta amb els 84 goigs es podrà comprar per 15 euros el mateix diumenge de l’acte –aquest pròxim– al Pavelló de Suècia de Berga, on també s’hi podrà veure una exposició dels goigs.


