L’Assemblea Nacional Catalana demana a l’Ajuntament de Berga que pengi l’estelada a la façana

L’Assemblea Nacional Catalana, per altra banda, presentarà al ple de demà al vespre a Berga una moció per demanar que es pengi la bandera estelada a la façana de l’Ajuntament i no es despengi fins al dia de la independència.
No estem acostumats que una entitat o associació presenti mocions als plens, com sí que ho fan els partits polítics, però en aquesta ocasió l’Assemblea Nacional Catalana de Berga vol que l’Ajuntament de Berga se sumi a la campanya. Lluís Ballús, coordinador de l’Assemblea.
La moció sol·licita que el consistori s’adhereixi a la campanya ‘Penja-la i no la despengis fins a la independència’, referint-se a l’estelada. Cada cop són més els particulars que la posen al balcó i ara l’Assemblea vol que l’Ajuntament també la col·loqui de manera permanent a llocs públics i visibles de Berga, entre d’altres la façana de l’Ajuntament.
La moció també demana un segon acord: que l’Ajuntament de Berga assumeixi el compromís de revisar per l’any 2013 el protocol de l’acte institucional de l’Onze de Setembre, tenint en compte l’adhesió de l’Ajuntament de Berga a l’Associació de Municipis per la Independència i que per tant es faci visible la voluntat d’avançar cap a la sobirania, diu el text de la moció.
L’Assemblea Nacional Catalana de Berga espera que s’aprovi aquesta moció al ple de demà. Seria una acció independentista més. En aquest sentit cal recordar que l’Ajuntament de Berga va aprovar una moció, al 2009, donant suport a la consulta a favor de la independència que es va fer a finals d’aquell any.
Per altra banda, també van constatar l’any sobre, el juliol del 2010, que molts berguedans van participar a la manifestació de protesta contra la retallada de l’Estatut. A partir d’aquí, en aquests últims dos anys, el sentiment independentista ha anat aflorant, segons Ballús per la manca d’inversions en infraestructures per part del Govern de Madrid, pels atacs contra la llengua catalana, i per la consciència creixent de l’espoli fiscal, entre d’altres.
A més, el novembre passat es va constituir a Berga l’Assemblea Nacional Catalana, que durant l’últim any ha promogut campanyes a favor de la independència. Campanyes “que han tingut molt èxit”, ha puntualitzat Ballús, com ara les banderes als balcons i les persones que han donat la cara per la independència al web donalacara.cat, amb més de 31.000 persones inscrites.