L’Escola Xarxa de Berga i el centre Valldaura d’Olvan fan visible el projecte solidari en què treballen

Alumnes de Batxillerat de l’Escola Xarxa de Berga treballen el projecte solidari ‘Hi som?, Som-hi!’, dins el programa ‘Joves solidaris’ de la Fundació FC Barcelona. Es tracta d’un projecte de relació i coneixença amb els joves del centre residencial Valldaura, a Olvan, que gestiona Amalgama7, i que acull a adolescents i joves que presenten trastorns de conducta, com ara dificultats de convivència familiar, problemes de rendiment escolar, dependència a les drogues o altres comportaments de risc social.
L’objectiu del programa que impulsa la fundació del Barça és estimular la capacitat dels joves per esforçar-se i treballar en equip, amb l’objectiu d’oferir un projecte solidari a una comunitat propera que ajudi a pal·liar algunes de les seves carències. I és el que ha volgut fer aquest curs l’Escola Xarxa. S’hi ha sumat amb ‘Hi som? Som-hi!’, un projecte que ha permès l’intercanvi entre els joves de Xarxa, que han pogut conèixer una realitat diferent, i els joves de Valldaura, que per mitjà de tallers compartits amb l’alumnat de l’escola els han pogut ensenyar disciplines com les relacionades amb el circ.
JORNADA SOLIDÀRIA
Aquest projecte solidari i de coneixença es farà visible aquest dissabte, 12 d’abril, a Berga. Es farà una jornada amb activitats diverses oberta a tota la ciutadania. Començarà al matí amb un esmorzar a l’Escola Xarxa. A continuació, recepció a l’Ajuntament de Berga, on l’alcalde rebrà als joves. Seguidament, a la plaça de Sant Pere i a la plaça del Doctor Saló, es faran diferents activitats de circ i malabars, també hi haurà actuació musical, i una paradeta de iogurts ‘Delícies del Berguedà’, que elabora Portal Berguedà, empresa d’inserció que dóna feina a persones amb trastorns del centre Valldaura. Després hi haurà un dinar a l’Escola Xarxa. I a les 6 de la tarda, al Teatre Municipal, taller-conferència a càrrec de l’exfutbolista del Barça, Charly Rexach. Tant el director clínic d’Amalgama, Jordi Royo, com l’alcaldessa d’Olvan (municipi on pertany el centre), Judit Carreras, han reivindicat la necessitat de fer conèixer a la ciutadania la feina que s’està fent des del Centre Residencial Valldaura/Amalgama7.
La Jornada Solidària d’aquest dissabte complementa les activitats que s’estan fent dins del projecte ‘Hi som?, Som-hi!’, que relaciona els joves de Batxillerat de Xarxa i els de Valldaura. Els de Xarxa van fer una visita al Centre Valldaura i per altra banda, cada divendres de març i d’abril es fa una mostra de circ a l’Escola Xarxa, amb alumnes de les dues institucions. Segons el director de Xarxa, Xavier Güell, aquest projecte iniciat enguany ha tingut des del primer dia la mirada posada en establir una continuïtat per part de la Fundació FC Barcelona.
Per la seva banda, l’alcalde de Berga, Juli Gendrau, també ha volgut remarcar la rellevància d’aquest projecte a nivell de ciutat.

X