Vuit parelles artístiques del Berguedà formen part d’un projecte per la salut mental

Més de 250 persones han assistit recentment al Museu de l’Art de la Pell de Vic en motiu de l’acte d’inauguració de l’exposició col·lectiva de la novena edició de Parelles Artístiques. Sota el títol Experiències creatives per la salut mental, la mostra romandrà en aquest espai fins el 15 de març. És una exposició que reuneix per primera vegada a Vic la totalitat de les obres que han creat les parelles artístiques de les cinc comarques de Catalunya que participen en el projecte: Bages, Berguedà, Osona, Tarragonès i Vallès Oriental.

Són 65 obres de diferents modalitats artístiques que el públic podrà comprar a partir de la setmana que ve a través de la web www.parellesartistiques.cat. Del Berguedà, concretament, han format part de la iniciativa vuit parelles.

En una entrevista a Ràdio Berga i a l’AquíBerguedà.cat, Laia Lores que és terapeuta de la Fundació Trueta del Berguedà, que participa en la iniciativa, ha dit que “aquest és un projecte que agrada especialment perquè permet les persones afectades per una malaltia mental, trobar una via terapèutica en l’art i la creació, tot adquirint eines per reincorporar-se a la societat”.

136 artistes i 65 obres

En aquesta novena edició, han participat 136 artistes que han treballat per parelles o per grups creant un total de 65 obres. Aquestes parelles han estat impulsades des de diferents recursos de salut mental de les cinc comarques participants: El Club Social La Muralla i el Servei de Rehabilitació Comunitària del Grup Pere Mata de Tarragona; Mosaic, Althaia, ASFAM Salut Mental Associació de Familiars, Germans Hospitalàries, Horitzó ASFAM i Fundació Trueta del Berguedà; Germanes Hospitalàries Benito Meni CASM, Intress, Fundació Lar i Associació El Far del Vallès Oriental, i els serveis de la Fundació Centre Mèdic Psicopedagògic d’Osona (FCMPPO).

Després de Vic, la mostra s’exposarà en diferents sales del territori català i el públic que hagi comprat obres les podrà recollir al final del recorregut. Els diners que es recaptin, s’utilitzaran en la desena edició del projecte.

A Berga, del 15 de març al 23 d’abril, les obres en què hi ha participat gent de la comarca s’exposaran al bar L’Aqull al carrer Barcelona, número 1. I del 23 d’abril al 3 de maig a la sala El Casino de Berga.

Finalment el dijous 7 de maig es farà un sopar – subhasta de les obres a la ciutat, amb un preu de sortida d’aquestes de 60 euros, el lloc de l’àpat encara està per concretar. La recaptació es dedicarà a la pròxima edició del projecte, que fomenta el diàleg del global de la societat amb persones amb diversitat funcional.

X