Els professionals del coworking privat de Berga demanen “més suport” de l’administració pública

Els professionals de L’Oficina de Berga, el coworking d’iniciativa privada de la capital berguedana situat al carrer Isaac Albèniz 13, demanen el suport de l’administració pública. Alícia Vila, arquitecta d’Escalímetre, coordinadora d’aquest espai i emprenedora, ha explicat a Ràdio Berga i a l’AquíBerguedà.cat que ja fa tres anys que funcionen i que troben a faltar “més suport i reconeixement” de les institucions publiques. Ha assegurat que encara que es tracta d’una iniciativa totalment privada, “és un projecte d’emprenedoria per compartir despeses i experiències, que resulta molt útil a emprenedors, professionals liberals i empreses petites”; i ha dit també que “estaria bé que es rebés un cop de mà, no necessàriament econòmic, de l’Ajuntament i del Consell Comarcal, a través de convenis puntuals o amb l’establiment de certa relació de col·laboració”.

De fet, l’altre espai coworking de la ciutat, aquest sí fruit d’una iniciativa público-privada que gestionava l’Agència de Desenvolupament del Berguedà, va dissoldre’s el passat mes de febrer després que algunes empreses més grans en marxessin.

Alícia Vila ha detallat, en aquest sentit, que L’Oficina ha acollit almenys una d’aquestes empreses que va marxar de l’espai del carrer Francesc Macià 12. I ha considerat que: “que hi hagi almenys un coworking a Berga és important, és un servei que s’ofereix i que cal posar en valor”.

De la mateixa manera, Vila ha reiterat que “en un espai d’aquestes característiques, la gent pot venir a treballar amb el seu portàtil en un moment determinat, tenir-hi reunions. No demanem diners però sí que ens agradaria rebre una visita i que potser se’ns ajudés amb la difusió”.