Fins a 54 alumnes de l’Escola Sant Joan de Berga han après recentment més coses sobre primers auxilis i reanimació. Es tracta d’un projecte de final de grau de dues estudiants berguedanes d’Infermeria, Míriam Vila Escot i Queralt Perarnau Ribera, que han acostat així els primers auxilis i els treballs de reanimació als alumnes de 6è de primària de l’Escola de Sant Joan. “Sabem que hi ha una gran part de la població que, en aquest sentit, desconeix què fer en casos d’emergència i volíem comprovar si era una matèria que es pogués introduir de manera curricular a primària, així que el nostre treball és per demostrar que sí, que es pot”, ha explicat Vila en una entrevista a Ràdio Berga i a l’AquíBerguedà.cat.
“Els nens i nenes s’hi han mostrat molt interessats, han estat molt atents durant la formació i ha valgut la pena perquè pensem que han après moltes coses que els serviran, encara que en el seu cas no es tracti de fer una maniobra de reanimació però sí almenys de saber com procedir, què fer, com trucar a emergències”, ha afegit.
Ambdues són estudiants de la Fundació Universitària del Bages (FUB) i han preparat i realitzat una formació pensada per donar en 3 classes, al llarg de quinze dies, als nens i nenes dels dos grups de sisè d’aquesta escola pública de la ciutat de Berga. “Vam començar ensenyant primers auxilis, què fer si es feien una cremada, si s’havien d’embenar, etcètera; i el darrer dia els vam mostrar com procedir en cas d’una parada cardiorespiratòria, els vam poder guiar per a què coneguessin d’a prop què és i com es fa una reanimació cardiopulmonar (RCP)”, ha resumit Míriam Vila.
Aquesta cinquantena d’alumnes, d’entre 11 i 12 anys, de l’Escola de Sant Joan, doncs, han aprofundit els darrers dies en tot el que són tècniques de reanimació i primers auxilis. D’una manera dinàmica i pensada per a aquesta edat, “una matèria que es podria introduir perfectament en d’altres centres com a part del currículum escolar”, s’ha mostrat convençuda Vila.