La Patumaire Edicions, de Berga, presenta vuit propostes per aquest Sant Jordi. Entre les novetats, en aquesta ocasió, hi ha fins a cinc llibres infantils.
Un és ‘En Gaudí Visita la Pobla de Lillet’, de Josefina Elias, que vol acostar la figura de Gaudí als més petits i explicar el patrimoni que va deixar a la Pobla. D’altres obres dirigides als nens i nenes són ‘El Petit Cavaller’, de Gemma Rosell i Antònia Molera; i ‘La nena que estimava els goril·les’ d’Alba Noguera; en què ens trobem la Lucy, una nena de 8 anys que cada tarda agafa la bicicleta i es dirigeix al refugi d’animals a ajudar el seu oncle.
A ‘La nena que estimava els goril·les’, un dia la Lucy es troba al refugi una sorpresa inesperada que canviarà la seva vida: ja que l’arribada d’un petit goril·la serà l’inici d’una gran amistat. Un conte, que segons expliquen els seus responsables, ajuda a respectar i valorar més els animals. Part dels beneficis, a més, seran destinats al projecte ‘Ajuda’ls a créixer’ de la Fundació Pere Tarrés.
A ‘La Bruixa Napa’ de Mercè Ruiz, un altre dels títols: hi coneixem la Maria Pujol, coneguda com la Napa, que no pot tenir fills. Així que quan coneix la Maria, un nena òrfena que malviu amb un home egoista i sense escrúpols, no s’ho pensa dues vegades i la porta a viure amb ella. Tot sembla anar bé fins que la Napa s’haurà d’enfrontar a una societat que la titlla de bruixa i de fer encanteris i maleficis.
D’altra banda, en la secció infantil, també es presenta ‘Els Dolços Habitants de Porqueria’, de Maria Cosp i Assumpta Martí. Un conte ple d’imatges i color, que és perfecte perquè els més menuts vagin descobrint amb els pares les aventures dels dolços habitants de porqueria. Il·lustracions molt dinàmiques i acolorides que encantaran els nens petits.
Una altra novetat que treu La Patumaire són la ‘Crònica Pastoral de Mossèn Ramon Cabana’, molt lligat a la comarca i que ha exercit principalment en parròquies del Berguedà, i ‘Un Pastís en una hora’, de Pilar Arias. Així com ‘Las emociones y los sentimientos en la grafologia’ de Amadeo Palliser i Palmiro Viñas, de Barcelona.
A Ràdio Berga i a l’AquíBerguedà, n’hem parlat amb Marta Romera de la Patumaire Edicions que ha valorat Sant Jordi com una època de l’any en què els llibres són els grans protagonistes, més enllà de les grans aglomeracions de Barcelona, també al Berguedà.
UTILIZACIÓ DE COOKIES PRÒPIES, TERCERS, PUBLICITAT I ANÀLISIS
Aquest lloc web utilitza Cookies pròpies i de tercers, per recopilar informació amb la finalitat de millorar els nostres serveis, per mostrar-li publicitat relacionada amb les seves preferències, així com analitzar els seus hàbits de navegació. Si continua navegant, suposa l'acceptació de la instal·lació de les mateixes. L'usuari té la possibilitat de configurar el seu navegador podent, si així ho desitja, impedir que siguin instal·lades en el seu disc dur, encara que haurà de tenir en compte que aquesta acció podrà ocasionar dificultats de navegació de la pàgina web.
Funcional
Sempre actiu
The technical storage or access is strictly necessary for the legitimate purpose of enabling the use of a specific service explicitly requested by the subscriber or user, or for the sole purpose of carrying out the transmission of a communication over an electronic communications network.
Preferències
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Estadístiques
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes.The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Màrqueting
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.