
Per David Font, «aquesta ha demostrat ser any rere any una fórmula d’èxit, també amb activitats complementàries com a forma d’atraure públic de totes les edats». Font ha dit que «com a Ajuntament seguim al costat de la mostra com el primer any, perquè creiem que és un punt d’atracció molt gran no només de gent del Berguedà sinó de gent de fora que pot fer la primera visita a la comarca, que esperem que no sigui l’última».
Amb la presència de cellers, productors agroalimentaris i restauradors
Per la seva banda, Karina Behar ha posat de relleu que és un dia que, des de l’Associació Cultural Font del Balç, es prepara «amb molta il·lusió» i que espera «tot tipus de públic». També hi haurà fins a 10 denominacions d’orígen diferents. «Intentem que vinguin diferents cellers, aportar novetats cada any, i apostar per cellers que cuiden molt el producte final», ha afegit. Precisament al respecte dels viticultors, la BdeGust comptarà amb una desena de cellers que representen diverses denominacions d’origen d’arreu de Catalunya: Fargas – Fargas, Oller del Mas de la D.O. Pla de Bages, Comalats de la D.O. Costers del Segre, La Vinyeta de la D.O. Empordà, Clos Galena de la D.O. Priorat, Mas Sersal de la D.O. Montsant, Alsina i Sardà de D.O. Penedès, Frisach de la D.O. Terra Alta, el Celler Vinyes d’Empremta i el Cava Gramona.

Karina Behar també ha explicat que entre les activitats complementàries que li donen un valor afegit a la mostra cal destacar el tast de caves a càrrec de Gramona, el tast de vi a cegues a càrrec de la sommelier Clara Antúnez, la V Trobada d’Intercanvi de Plaques de Cava, el II Concurs de Fotografia Instagram #bdegust2015, i activitats també per als més menuts. De fet, els més petits podran gaudir dels Tallers BdeGust Menuts, «activitats molt divertides relacionades amb la gastronomia, on els nens podran desenvolupar la seva creativitat», ha recordat Behar.
Pel què fa la música, aquest any Behar ha relatat que els acompanyarà Eduard Gener al vermut musical i la cloenda es farà amb el grup Countdown, una formació de fusió «amb un so modern que passa pel jazz, el rock i el funk».
Col·laboració del comerç de Gironella
Aquest any, a la mostra s’ha convidat a col·laborar a les botigues de Gironella, per tal de fomentar el comerç de la vila, realitzant un sorteig amb productes relacionats amb la mostra als clients dels comerços; segons ha explicat Font.
La BdeGust està organitzada per l’Associació Cultural de la Font del Balç; entitat sense ànim de lucre que se suma a la dinamització cultural de la comarca. Aquest any compta amb la col·laboració de la Berguedana de Jazz, l’Ajuntament de Gironella, l’Ajuntament de Casserres i l’Agència pel Desenvolupament del Berguedà.
FOTOS: Roda de premsa de presentació de la mostra. AUTOR: Ricard Codina





