L’alcalde de Borredà, Joan Roma, ha valorat “molt positivament” l’augment de la seguretat i el menor risc d’accidents que assegura que hi ha al tram de la C-26 entre Ripoll, Les Llosses, Borredà, Vilada i Berga després que s’hi senyalitzés la prohibició del pas de vehicles de més de 12 metres de llargada. “A dia d’avui tots els habitants d’aquestes contrades circulem amb una molt més gran tranquil·litat i seguretat”, ha valorat Roma.
Pel batlle de Borredà “dos mesos després de la col·locació dels senyals, s’ha aconseguit foragitar els grans vehicles i només circulen els autocars que fan servei en algun punt d’aquest recorregut, tal com està autoritzat, i alguns altres camions de transport de fusta, i prou”.
Joan Roma ha afegit que “s’està complint plenament l’objectiu perseguit, després d’anys de reivindicació”. Aquest fet demostra, pel representant consistorial de Borredà, que “quan les queixes són justes, i els governs en prenen consciència, els problemes poden trobar solució. De ben segur hem evitat accidents que podien haver acabat molt malament”.
La nova senyalització que es va col·locar fa escassos dos mesos prohibint el pas de vehicles de gran tonatge per la carretera C-26 que enllaça Berga i Ripoll, doncs, ja ha començat a tenir resultats. En diverses ocasions l’alcalde de Borredà, Joan Roma (PSC), ja havia fet arribar al departament de Territori la seva preocupació per les múltiples incidències en aquest tram, causades per camions que quedaven encallats en algun punt del traçat, amb les conseqüents molèsties pel tancament de la carretera fins a resoldre el problema.
Amb data d’aquest mes d’abril, el secretari d’Infraestructures i Mobilitat, Ramon Font, va comunicar als municipis afectats ja la decisió de procedir a senyalitzar de forma immediata la restricció de pas a camions de més de 12 metres de longitud, en el tram Berga – Ripoll. Una mesura que posteriorment va aplicar-se.
FOTO: Tram de la C-26 al seu pas per Borredà. AUTOR: Arxiu/agències