Marc Coma s’acomiada a Avià i assegura que ara té per endavant “l’oportunitat de tornar al Dakar tot el que m’ha donat a mi”

Visiblement molt emocionat. Marc Coma s’ha acomiadat avui definitivament de la seva etapa sobre una moto. Ho ha fet en una roda de premsa a Avià. El pilot berguedà, que ha estat cinc vegades campió del Dakar (2006, 2009, 2011, 2014 i 2015) i sis del Campionat del Món de Ral·lis-Cross-Country (2005, 2006, 2007, 2010, 2012 i 2014) deixa la moto, però – això sí – ja des de la setmana passada és el nou director esportiu del Ral·li Dakar. Una decisió que ha assegurat que ha estat “molt difícil” de prendre “perquè el cor em deia una cosa i el cap una altra”. El pilot avianès es converteix així en la mà dreta d’Etienne Lavigne, actual director general del Dakar.

DSCF5566“Va ser impossible dir que no a la proposta”, ha considerat. També ha agraït, en més d’una ocasió durant la compareixença d’avui, el suport a família, aficionats, mitjans i patrocinadors com KTM. En un dels moments fins i tot se li ha trencat la veu en fer-ho. “Ni en el millor dels meus somnis” ha dit, a més, que no s’hagués imaginat tot el que ha viscut dalt d’una moto.

Acompanyat d’a prop per la seva dona Queralt i el seu fill, que eren entre la nombrosa premsa a la sala de plens d’Avià; Marc Coma ha confessat també que el moment en què, en una reunió amb l’empresa promotora del Dakar, va entendre que se li estava proposant assumir la direcció esportiva del ral·li, va prendre’l per sorpresa. “No m’ho podia creure, em va costar assimilar-ho, gairebé no m’ho creia fins que vaig arribar a casa; vaig donar-hi voltes molts dies” ha explicat Marc Coma de les reunions amb ASO, l’empresa promotora del Dakar, que l’ha portat a assumir la direcció esportiva del Dakar.

DSCF5632“L’oportunitat de tornar al Dakar tot el que m’ha donat a mi, era ara o ara”, ha reflexionat també sobre el fet que deixi el Mundial en un moment en què encara podia guanyar el seu setè títol en aquest sentit.

Ara vol que el seu paper dins de l’organització del Dakar pugui perdurar en el temps perquè assegura que té “molt per aportar-hi”. En un repàs dels seus millors moments, i també dels més complicats, Marc Coma ha destacat, d’entre les victòries al Dakar, “la primera al Llac Rosa, a l’Àfrica” i també la última: “guanyada a equips tan potents en un moment en què, després de perdre’m un Dakar per lesió, aconseguia guanyar-ne dos de seguits; quan molta gent ja es pensava que la meva carrera s’acabaria”.

DSCF5618Així mateix, sobre la importància de dur a terme aquesta roda de premsa de comiat a Avià i sobre el suport que li ha donat el poble tot aquest temps, Marc Coma ha assegurat que fer-ho al municipi era imprescindible. “Per mi, Avià és molt significatiu. No m’he mogut mai d’aquí, aquí m’han vist créixer des de que era un nen, és on vaig tenir la primera moto, on començo a tenir els meus primers èxits, on hem celebrat victòries i també alguna derrota”, ha dit davant d’un bon grapat de periodistes a la sala de plens d’Avià.

El Dakar, en procés de canvi

D’altra banda, i preguntat sobre la seva nova etapa i el protagonisme històricament francès en la direcció de la mítica prova, ha dit que el Dakar està en un procés de canvi. “El fet que jo aterri com a director esportiu et dóna una mica informació de cap a on s’està movent la carrera, viatjaré molt, entre París i Sud Amèrica, però d’Avià no em mouran”, ha asseverat.

FOTO: Marc Coma, en roda de premsa avui a Avià. AUTORA: Pilar Màrquez

X