El líder d’UDC, Josep Antoni Duran i Lleida, ha assegurat haver encaixat amb un «dolor seriós i profund» la dissolució de diverses executives territorials d’Unió – entre les quals la comarcal del Berguedà –, però paral·lelament ha volgut destacar que també “entra” gent al partit.
Duran s’ha animat a “no donar-hi més voltes”. S’ha referit a la situació del seu partit i a les darreres dimissions al territori, en ser preguntat per mitjans i agències de notícies al final d’un acte en el qual ha estat condecorat pel Govern de Colòmbia.
Josep Antoni Duran i Lleida ha asseverat que ell no és «qui per parlar d’això», perquè no porta el «dia a dia» del seu partit, però ha admès que hi ha «una part» d’UDC que no està d’acord amb ell i que per això se’n va. En aquest context, ha assegurat que ell no està content i que aquest procés és per a ell «molt dolorós», ja que fa «molt temps» que milita a UDC.
El comitè executiu comarcal d’Unió Democràtica de Catalunya (UDC) al Berguedà ha anunciat aquest dimecres la seva dissolució, després que 10 dels seus 13 membres hagin dimitit en bloc. L’executiva de la Intercomarcal d’UDC de la ciutat de Barcelona també s’ha dissolt amb el vot de la majoria dels seus membres electes. També ho ha fet la majoria de les seves estructures territorials, en concret sis districtes. Com ha passat ja a Terres de l’Ebre, la major part dels integrants de l’executiva donen suport al caràcter plebiscitari del 27-S i defensen un estat independent, posant-se al costat del projecte polític que va presentar Artur Mas de cara a les properes eleccions.
Per Duran i Lleida, però, UDC és una «opció molt clara davant tot el que està passant a Catalunya» i una opció «seriosa, centrada, catalanista, no independentista», per la qual cosa pot apostar «fins i tot aquell independentista que creu que, si un dia arriba la independència, han de fer-se les coses bé, no com es fan ara».
FOTO: Josep Antoni Duran i Lleida en una imatge del partit. AUTOR: UDC/Xarxes socials





