Centenars de persones reben la Mare de Déu de Queralt a Avià

La Mare de Déu de Queralt ha començat aquest matí el cicle de visites per alguns dels municipis del Berguedà. La Verge ha estat a Avià, el lloc de naixement del capellà custodi del santuari, mossèn Ramon Barniol, coincidint amb l’últim dia de Festa Major al poble.

La Mare de Déu ha format part d’una processó que ha començat a les 11 del matí a cal Teuler, al capdamunt del poble, i que ha comptat amb la participació dels gegants del poble, diverses autoritats i la banda de música. La processó ha arribat fins la plaça del Padró, on l’alcaldessa, Patrocini Canal, ha pogut dedicar un discurs de benvinguda a la Verge. També s’ha aprofitat l’aturada perquè les entitats i associacions del poble fessin les seves ofrenes florals. Acte seguit, la comitiva s’ha desplaçat fins l’església del municipi, que ha quedat petita davant l’expectació que ha generat la visita de la Mare de Déu al poble.

L’ofrena de les Queralts

Les Queralts del poble han volgut participar activament en l’ofrena floral a la Verge que s’ha fet a la plaça del Padró. Algunes de les dones avianeses amb aquest nom han portat un ram de flors a la Mare de Déu “en record de les nostres avantpassades, que pujaven a Queralt a peu i aprofitaven la pujada per recollir flors per fer-ne un ram i portar-lo a la Verge”, segons ha dit en declaracions a l’AquíBerguedà l’alcaldessa d’Avià, Patrocini Canal.

La pròpia alcaldessa ha explicat que “la visita de la Mare de Déu s’ha rebut amb molta emoció al poble” i que bona part dels avianesos i avianeses “s’han animat a sortir al carrer per veure la Verge de Queralt”.

Mossèn1

Un dia especial per a mossèn Barniol

El d’avui ha estat un dia especial per a tots els avianesos i avianeses. Entre ells, hi ha mossèn Barniol, el capellà custodi de Queralt que va néixer l’any 1935 en una masia d’Avià. En declaracions a l’AquíBerguedà, mossèn Barniol ha reconegut que aquest matí ha quedat “sorprès en tots els sentits”. La visita de la Verge de Queralt a Avià ha transportat al capellà del santuari de Queralt a la seva infància: “Quan era petit, a casa meva només hi havia una Mare de Déu: la de Queralt. Avui, he tingut molts records d’infància i l’alegria immensa de veure la resposta del poble”.

 

 

 

FOTO. La Mare de Déu de Queralt durant la processó d’aquest matí a Avià / Ajuntament d’Avià

X