Abans d’acabar l’any. L’equip de govern de l’Ajuntament de Berga vol que els treballs d’electrificació i urbanització del Pla de l’Alemany comencin aquest mateix 2016 per tal que el nou institut Serra de Noet s’hi pugui començar a construir el març del 2017, tal com preveu el departament d’Ensenyament de la Generalitat.
Ara per ara, la principal prioritat del govern de la CUP és fer arribar els serveis bàsics (electricitat, aigua, clavegueram…) al terreny on es construirà l’edifici de l’institut i, per tant, cal electrificar i urbanitzar el tram de carrer que hi donarà accés. Per això, cal que tots els regidors del consistori aprovin la modificació urbanística de manera provisional en la sessió plenària d’aquest dijous. Un cop ho hagin fet, el projecte serà tramès a la comissió d’Urbanisme de la Catalunya central perquè hi doni el seu vistiplau.
“Sempre anem en funció de tot el procediment administratiu i els tràmits burocràtics, però creiem que no hi ha d’haver cap problema perquè abans d’acabar l’any comencin les obres d’electrificació i urbanització del carrer”, ha dit aquest migdia l’alcaldessa de Berga, Montse Venturós, en una roda de premsa prèvia a la sessió plenària.
Les bases del Concurs de Cartells de la Patum, un altre plat fort del ple d’octubre
Les bases del Concurs de Cartells de la Patum passaran per sessió plenària per primera vegada a la història aquest vespre. L’alcaldessa, Montse Venturós, considera que “aquestes bases existien però mai havien estat aprovades per la corporació i creiem que ho haurien de passar per ple”.
Les bases es mantenen pràcticament intactes respecte les de l’última Patum. L’única novetat és l’ampliació del jurat que triarà el treball guanyador, que comptarà amb nous integrants. En concret, comptarà amb un artista visual o gràfic, un dissenyador gràfic, el guanyador de l’edició passada del concurs, la regidora de Patum o el regidor d’Educació, un representant de la Patum infantil i un alumne de 1r d’ESO, que serà escollit per tots els delegats de 1r de tots els centres de la comarca.
FOTO. L’alcaldessa, Montse Venturós, i el regidor Francesc Ribera en la roda de premsa prèvia a la sessió plenària d’aquest vespre / AUTOR: Marc Canturri