Diverses empreses del Berguedà estudien vies per començar a exportar a Centreamèrica

Diverses empreses del Berguedà tenen interès en exportar a l’Amèrica Central o iniciar-se en la internacionalització. Aquest dimarts al matí totes elles s’han entrevistat amb el director de l’Oficina Exterior de Comerç i Inversions d’ACCIÓ a Panamà, Antoni Pujol, que els ha explicat com crear vincles comercials als països d’Amèrica Central i el Carib, és a dir, Panamà, Costa Rica, El Salvador, Guatemala, Hondures i Nicaragua. L’activitat està emmarcada dins el calendari del Club de l’Export de l’ACEB, Pirineu Global.

Actualment 1.258 empreses catalanes exporten a Panamà. Segons informació d’ACCIÓ, l’Amèrica Central genera oportunitats en sectors com l’alimentació, el sector energètic, l’aigua i el sanejament, infraestructures de transport o el sector de l’automoció, les matèries primeres, la química i els plàstics. El Panamà, en concret, és un hub logístic important i és la porta d’entrada al continent americà per les empreses catalanes.

En aquest sentit, Antoni Pujol considera que el mercat de Centreamèrica «és pròxim pel que fa a la llengua, malgrat ser llunyà en distància». De fet, assegura Pujol, ja hi ha empreses de Catalunya central i algunes del Berguedà que estan exportant a aquesta part del continent americà, especialment en el sector de l’alimentació i la construcció.

La trobada amb Pujol és la segona actuació de l’ACEB basada en entrevistes personalitzades que compta amb la col·laboració d’ACCIÓ. L’objectiu és facilitar a les empreses el coneixement de mercats exteriors i les possibilitats d’internacionalitzar-s’hi. El passat mes de maig les empreses es van entrevistar amb la directora d’Innovació de l’oficina exterior a Alemanya, Teresa Puerta, per estudiar de quina manera podien comercialitzar el seu producte al mercat germànic.

aceb-centreamerica