Transport, Berga

El regidor Escútia planteja restringir la circulació de cotxes als accessos de les escoles de Berga

El regidor Escútia planteja restringir la circulació de cotxes als accessos de les escoles de Berga

Les dades del 2017 de l’autobús urbà de Berga no mostren grans canvis respecte les dels últims anys, tot i l’aposta de l’Ajuntament de Berga per potenciar el transport públic i ampliar el nombre de línies. El regidor de l’àrea de transport, Eloi Escútia, ho ha reconegut a l’Aquí Berguedà, però ha recalcat que “els canvis sempre necessiten un temps d’adaptació per a la gent que utilitza el servei”.

A més, Escútia ha anunciat que l’Ajuntament ja està treballant en nous canvis en les línies de bus per adaptar el transport a les necessitats dels usuaris. Amb les dades a la mà, el regidor ha explicat que els itineraris que arriben a Cal Rosal i el Castell “no s’utilitzen massa” i, per això, una de les mesures que prendrà el consistori en les properes setmanes és la seva eliminació.

En canvi, altres línies com la d’Avià sí que han demostrat que tenen una demanda important i seguiran formant part dels itineraris diaris del bus urbà. Tots aquests canvis, sumats a demandes concretes del veïnat, com per exemple que s’acosti el transport a Casampons i els Pedregals, s’implementaran en les properes setmanes, “tan aviat com sigui possible”, segons ha dit Escútia.

L’objectiu: més facilitats pel transport públic en detriment del privat

El regidor de transport ha lamentat que “el transport públic de Berga no farà el salt que volem que faci fins que el privat no tingui les facilitats que té ara”. Per al regidor, Berga té unes característiques que permeten la mobilitat a peu però, en canvi, tendeix a facilitar l’ús del transport privat i a dificultar opcions molt més sostenibles.

A tall d’exemple, Escútia ha parlat dels accessos a les escoles, on es produeixen “col·lapses de cotxes” que dificulten la circulació del transport públic i, fins i tot, d’aquelles famílies que opten per anar a l’escola a peu i que “en ocasions han de passar per la carretera perquè la vorera és ocupada per vehicles privats”.

Per tot plegat, el regidor ha explicat que probablement s’haurà d’optar per “mesures més dràstiques” que facilitin la mobilitat a mitjans més sostenibles en detriment dels privats. Per exemple, Escútia ha posat sobre la taula la possibilitat de prohibir o restringir la circulació als vehicles privats en zones properes a les escoles per tal que el transport públic sigui més fluid i els vianants no tinguin les dificultats que tenen a dia d’avui. “Si volem que el transport públic ens funcioni, haurem de limitar el privat”, sentencia.

Ajuntament de Berga Eloi Escútia Escoles transport privat Transport públic

Estic amb tu

Comentaris