Editen un catàleg per potenciar el sector agroalimentari del Berguedà

Una iniciativa de l’Ajuntament de Gironella, l’Associació d’Empresaris del Berguedà i l’Associació d’Agroturisme del Berguedà, amb la participació econòmica de la Diputació de Barcelona, ha aplegat 23 productors berguedans en un catàleg per facilitar la venda de productes de quilòmetre 0 als visitants de la comarca. Es tracta del Catàleg de Productes Agroalimentaris del Berguedà, presentat aquest migdia a Gironella, que posar de valor els productes alimentaris locals a la vegada que espera generar activitat econòmica entre el sector.

Així ho ha explicat la regidora de Promoció Econòmica de l’Ajuntament de Gironella, Maria Àngels Sallés, que ha destacat que, tot i tenir només dues cases rurals censades, el catàleg pot ser beneficiós per a la població com a nucli comercial dels turistes. Segons ha explicat, aquesta primera edició del catàleg constitueix una “prova pilot” que ha tingut un cost de 16.940 euros i on s’han imprès 2000 exemplars que ja s’han distribuït a les cases rurals de la zona. Sallés espera que la iniciativa es pugui ampliar en un futur també als càmpings, ja que també generen un gran nombre de visitants a la comarca.

Segons Jordi Pellicer, president de l’Associació d’Agroturisme del Berguedà, la iniciativa ha satisfet al sector, ja que aquesta cobreix parcialment una demanda que fa anys que reivindiquen: que el productor pugui vendre sense intermediaris el seu producte. I és que la legislació actual no ho permet, així com si passa a altres països europeus com França o Itàlia. Pellicer creu que el catàleg “facilitarà als clients a trobar els productes de la zona” tractant-se a més d’una “gran oportunitat per aquests de donar-los un valor afegit”.

CatàlegAgroalimentari RodaJordi Pellicer, Maria Àngels Sallés i Neus Piniella han presentat el catàleg a Gironella.

Una oportunitat per crear un nou canal de venda

Neus Piniella, coordinadora de l’ACEB, ha apuntat que el resultat plasmat al catàleg reflexa un primer anàlisi directe de tots els productors per conèixer bé les característiques de tots. En aquest s’ha pogut comprovar, que “en un 80% dels casos, es tracta de petites empreses d’1 a 5 treballadors, sovint familiars, que compten amb el valor afegit de tenir molta expertesa traspassada de generació en generació”. Piniella també creu que el recull té potencial per expandir els productes i ajudar a créixer al sector a través d’internet.

El catàleg s’ha distribuït en set categories: Llegums, bolets i tòfones; Carn i embotits; Làctics i derivats de la llet; Ous; Neules i xocolates; Pa, coques i brioxeria; i Begudes. A més, també s’hi ha recollit una referència de les fires i festes alimentàries que se celebren al Berguedà al llarg de l’any.

Pots consultar el catàleg online aquí

X