L’esperada estació d’autobusos de Berga no es farà en aquest mandat. El tema és a la cua de propostes per sotmetre’s a participació ciutadana i el govern de la CUP se centrarà en confeccionar un procés de participació “amb cara i ulls” en el que queda de legislatura. Així ho ha confirmat a l’Aquí Berguedà el regidor d’Urbanisme, Oriol Camps, que ha recordat que “no és una decisió fàcil” i “cal explicar bé els ‘pros’ i els ‘contres’ de cada possible opció”.
Tal com ja va explicar l’Aquí Berguedà a principis d’aquest any, la voluntat de l’actual govern de la CUP és demanar a la ciutadania on vol que es construeixi l’esperada estació. Sobre la taula hi ha dues opcions: a l’entrada sud de la ciutat (Font del Ros) o a la Rasa dels Molins. El regidor Camps considera que tant una com altra ubicació “afecten bastant a la configuració de la ciutat” i presenten “traves urbanístiques complexes”.
Per tot plegat, el regidor Camps ha recalcat que el projecte no s’ha aparcat però sí que “va per llarg”. De moment, ha dit, els serveis tècnics de l’Ajuntament treballaran en la redacció del dossier que expliqui en profunditat les dues opcions i n’analitzi els avantatges i els inconvenients. En els propers mesos, i aprofitant el Reglament de Participació Ciutadana que s’ha aprovat en les últimes setmanes, s’iniciarà un procés -encara per definir- on els berguedans hi podran dir la seva.
ALSA taparà, finalment, la parada del passeig de la Pau
ALSA, l’empresa que gestiona l’actual parada d’autobusos del capdamunt del passeig de la Pau, ha demanat el permís d’obres a l’Ajuntament de Berga per col·locar el voladís que aixoplugui els usuaris del transport públic mentre esperen al baixador. Fonts de la pròpia empresa han confirmat a l’Aquí Berguedà que van fer la petició a principis d’estiu, però encara no han obtingut resposta i asseguren que no procediran a executar l’obra fins que el consistori no els doni permís.
El nou voladís costarà uns 5.000 euros a l’empresa i és un reclam de la ciutat des de principis del 2015, quan una ventada es va endur el sostre que hi havia fins al moment. Mesos després, l’Ajuntament va habilitar uns bancs a la zona per tal que els viatgers poguessin seure. El cas és que, asseguts o drets, cada vegada que plou els usuaris queden sense cobert i l’únic refugi proper és el bar -si és obert-o els comerços de la vora.