Turisme

El Berguedà llança una campanya per donar a conèixer els seus encants turístics a la resta de Catalunya

El Berguedà llança una campanya per donar a conèixer els seus encants turístics a la resta de Catalunya

En marxa ‘Pastureig al Berguedà’, una campanya de promoció que vol fer arribar els encants turístics de la zona a la resta de Catalunya, amb especial atenció a l’àrea metropolitana de Barcelona. Aquest dijous a la tarda, l’Agència de Desenvolupament del Berguedà ha presentat la iniciativa, que consistirà en millorar la imatge de la comarca a la xarxa i en un desplegament mediàtic sense precedents amb l’objectiu d’arribar a tot el país.

La campanya té una durada d’uns tres anys i és el resultat d’un anàlisi en profunditat de l’oferta comarcal i les preferències de la demanda. Fruit d’aquest anàlisi, s’ha arribat a la conclusió que el turista ‘diana’ és a Barcelona i a l’àrea metropolitana, però en la majoria dels casos no coneix “la marca Berguedà”, és a dir, els encants que té la comarca per venir-la a visitar.

Per solucionar-ho, l’Agència de Desenvolupament del Berguedà ha definit els 10 punts turístics forts de la comarca i n’ha intentat treure el màxim de rendiment, en una tasca en col·laboració amb l’empresa Minimilks -especialitzada en publicitat i comunicació-, amb la direcció artística del gironí Jordi Reixach i les fotografies d’Oscar Rodbag.

La coordinadora de l’àrea de Turisme de l’Agència, Imma Espel, ha detallat que els 10 punts forts de la comarca són la natura, el senderisme, el llegat de Gaudí, les mines, les colònies tèxtils, el romànic, la gastronomia, el turisme actiu, el patrimoni de la UNESCO i els pobles amb encant. Espel ha dit que aquests 10 arguments són els més atractius de la comarca, després d’haver analitzat les pretensions que té el públic objectiu.

bergueda-pasturant-turisme-1

Endreça interactiva

Una de les primeres accions que es portaran a terme és l’endreça de les adreçes dels llocs web que parlen de la comarca. La tècnica de l’Agència, Karina Behar, ha reconegut en la presentació que l’actual escenari de pàgines web sobre el Berguedà és confús pel que fa als noms: hi ha la pàgina del Consell Comarcal, que és www.bergueda.cat; la pàgina de promoció turística, que és www.visitbergueda.cat; i la pàgina de l’Agència de Desenvolupament, que és www.adbergueda.cat.

Per intentar facilitar les coses a qui busca informació sobre la comarca, l’adreça www.bergueda.cat deixarà de portar a la portada del web del Consell Comarcal. Serà una pàgina principal que tindrà tres camins: ‘Visita’, ‘Viu’ o ‘Treballa i emprèn’. L’enllaç de ‘Visita’ portarà al web de promoció turística, és a dir, a l’actual www.visitbergueda.cat; ‘Viu’ serà l’enllaç amb el portal del Consell; i ‘Treballa i emprèn’ redirigirà al web de l’Agència de Desenvolupament. Amb aquesta acció, els impulsors de la campanya confien que, per al consultant, sigui més senzill “trobar allò que busca”.

Desplegament mediàtic

L’altre gran pilar de la campanya és la presència als mitjans de comunicació i a les plataformes publicitàries. D’entrada, la comarca ha adquirit un nou estand modular per assistir a fires de promoció turística. Segons ha explicat Behar, es tracta d’un estand que es pot adaptar a cada fira, en funció de la temàtica i de l’espai del qual es disposi: “No hi ha problema en fer-lo més petit o més gran”. Amb aquesta nova eina, confien cridar més l’atenció al públic.

A banda, el Berguedà apareixerà en una marquesina publicitària a l’estació de metro de Barcelona ‘Sants Estació’. També es preveu incrustar publicitat als autobusos ALSA que van de Barcelona a Llívia, de Barcelona a Andorra, i viceversa. De moment, la publicitat a les expedicions, però, haurà d’esperar uns mesos perquè actualment ja estan ocupades. I finalment, hi haurà anuncis estacionals a les emissores de ràdio RAC1 i RAC105, i un espot televisiu a TV3.

El cost total de la campanya és de 30.000 euros. D’aquests, 10.000 s’han destinat a la creació de la campanya, mentre que els 20.000 restants serviran per desplegar-la en els propers tres anys.

bergueda-pasturant-turisme-2

Més del 65% de les reserves turístiques es fan per internet

El president de l’Agència de Desenvolupament, Josep Lara, ha presidit la presentació de la campanya, juntament amb l’expresident i actual director de l’Agència Catalana de Turisme, David Font. Lara ha obert l’acte destacant la força de la proposta i fent especial menció al lema Berguedà, terra de futurs per “definir què volem ser i on volem anar”.

Per la seva banda, David Font ha destacat que més del 65% de les reserves turístiques a Catalunya es fan per internet i, per això, “és important fer tot el que ara estem fent al Berguedà”. A banda, Font ha recalcat que la Generalitat ha detectat que als turistes d’arreu del país els agrada “viure com els residents de les zones que visiten” i, en aquest sentit, “el Berguedà té molt potencial”. Per tot plegat, el director de l’Agència de Turisme ha encoratjat la comarca a “ser capaç d’aprofitar la proximitat de l’àrea metropolitana” i “fer que aquell turista que ve una vegada, repeteixi”.

bergueda-pasturant-turisme

Agència de Desenvolupament del Berguedà Bergueda terra de futurs David Font Imma Espel Josep Lara Karina Behar Pasturant pel Berguedà terra de futurs Turisme

Comentaris