La Unió de Botiguers i Comerciants de Berga (Berga Comercial) ha contractat una persona a mitja jornada per repartir les comandes dels associats. L’objectiu del servei, que és gratuït per a tots els comerços associats, és garantir la seguretat dels botiguers i els clients.
L’associació considera que la contractació d’un repartidor és “una bona mesura per donar servei als clients i, així, evitar que els veïns i comerciants s’exposin”. En aquest sentit, Berga Comercial recalca la importància de “mantenir el canal obert de distribució alimentària a domicili, sobretot perquè la gent pugui mantenir el confinament i accedir als productes de proximitat dels nostres productors”.
L’associació de botiguers recorda que els establiments oberts estan passant uns dies de “tensió immensa” i, amb el nou repartidor, consideren que “se’ls pot alleugerir la càrrega emocional i, a la vegada, se’ls facilita el treball diari”.
Com funcionarà?
El client contactarà amb el comerç per telèfon o per WhatsApp per fer la compra. S’establirà el sistema de pagament i comunicarà la direcció completa d’enviament, telèfon i persona de contacte.
Seguidament, client i comerciant acordaran el sistema de pagament. El repartidor prendrà totes les mesures de seguretat sanitàries establertes i farà l’entrega. L’entrega de les comandes –que s’ofereix a Berga i rodalies- es farà, normalment, l’endemà d’haver fet la comanda a l’establiment.
Berga Comercial ha portat EPIs als socis que ho han demanat
La unió de botiguers s’ha bolcat a ajudar els comerços des de l’inici del confinament. A tots els que ho han demanat, els ha aprovisionat d’Equips de Protecció Individual. A banda, l’associació ha mantingut una comunicació constant amb l’Ajuntament de Berga i amb els cossos de seguretat per informar als socis de totes les indicacions i recomanacions.
L’agrupació també està en contacte amb PIMEC Catalunya Central, que són el pont que els comunica amb els diferents departaments de la Generalitat. Aquesta xarxa, expliquen en un comunicat, els permet “una informació rigorosa, fiable i constant” i “una canalització dels dubtes, problemes i neguits dels associats”.