El 95% dels establiments associats a Berga Comercial han tornat a pujar la persiana aquest dilluns, 18 de maig, després de més de dos mesos de confinament. La Unió de Botiguers explica en un comunicat que el percentatge de locals oberts és un pèl més baix en el cas de l’hostaleria, on ronda el 75%, ja que el gremi ha de complir unes restriccions més dures.
Berga Comercial ha recomanat seguir un horari per afavorir que la gent no es concentri en determinades hores i, sobretot, ha demanat que es cobreixin les franges en què està permesa la sortida al carrer de majors de 65 anys. L’entitat ha celebrat que “tots els comerços estan preparats i han pres totes les mesures de seguretat requerides”, després del repartiment de material de fa dues setmanes, en col·laboració amb l’Ajuntament.
A banda, Berga Comercial dona per tancades dues campanyes impulsades durant el confinament: el servei de repartidor a domicili que s’havia portat a terme pels establiments oberts i la campanya a les xarxes “Fem Berga des del sofà”. La primera de les campanyes, diuen, “ha facilitat el teletreball i ha rebaixat l’estrès en què han treballat les botigues que estaven obertes”. En un mes i mig, el servei a domicili ha fet més de 450 serveis, amb una mitjana de 10 al dia. També s’han fet comandes puntuals a Avià, Cal Rosal, Olvan, Gironella i Puig-reig.
La campanya “Fem Berga des del sofà” ha registrat 96 compres amb una mitjana de 90 euros gastats en cadascuna. En total, s’han comptat compres pel valor de 8.630 euros que, sumant-hi el 10% que bonifica la UBIC, suposa un impacte de 9.493 euros en tots els comerços adherits.