La Covid-19 ha obligat a reformular molts serveis públics i a fer un salt obligat al món digital. Un dels àmbits més condicionats per la pandèmia ha estat el de les formacions. L’Agència de Desenvolupament del Berguedà, un dels agents formatius més grans de la comarca, ha intensificat les formacions durant el confinament: des del 23 de març, ha impartit 32 cursos online, que han comptat amb la participació de més de 2.350 persones.
Lluís Vall, president de l’Agència, explica que “des del minut 1 vam veure que havíem de donar respostes a la gent, així que ens vam posar ràpidament a treballar per oferir formacions online en materia d’ERTO’s i ajudes”. A més, explica, “vam veure la situació com una oportunitat per aportar noves eines a les organitzacions, comerços i petits autònoms oferint un ampli ventall d’eines per reinventar-se”.
Un 50% de les formacions realitzades (16) han estat destinades a empreses i autònoms per facilitar l’adaptació a la nova realitat creada pel Covid-19. Tots aquests cursos oferien recursos per adaptar les empreses a nivell fiscal, de seguretat social o tresoreria, però també per facilitar la reorganització empresarial, la venda online i la proposta de valor entre altres. En tots ells hi han assistit fins a 1.667 participants.
Dins d’aquestes formacions, destaquen 3 conferències amb prestigiosos ponents com Xavier Marcet, Genís Roca i Juan Antonio Donaire, que respectivament van tenir 259, 212 i 193 assistents.
Pel que fa a la gestió emocional per l’ocupació, s’ha realitzat un cicle 9 formacions, amb 316 assistents, que s’ha complementat amb l’obertura d’un servei d’orientació laboral online i una campanya de la gestió emocional durant el confinament amb en hastag #EmocionsConfinament.
Per tal de fomentar la millora de la comunicació a través de les xarxes socials, també s’han realitzat 3 formacions de Instagram, Linked In, Mailchimp i Whatsapp Business. Totes elles, destinades principalment a petites empreses i comerços. Hi han participat 199 persones.
De manera complementària també s’han portat a terme formacions online de temes diversos com les formacions per la certificació Biosphere, destinada a empreses i entitats que participen en el programa. També hi ha hagut dues formacions per a l’obtenció del certificat ACTIC, un taller de cuina sostenible, un curs per reduir el cost de la factura energètica i una formació de licitacions públiques.
Davant l’elevat impacte de les formacions, Lluís Vall afirma estar “molt contents d’haver estat i sentir-nos útils tot aquests temps” i assegura que “alguns serveis han arribat per quedar-se i d’altres els hem d’evolucionar: la crisi no ha acabat i hem de seguir estan al costat de tots”.