La plaça dels Països Catalans de Berga diu adeu als cotxes

Canvis importants a la plaça dels Països Catalans de Berga. L’Ajuntament ha tancat l’accés a la plaça des del passeig de la Pau: a partir d’ara, el passatge Arquitecte Porta només servirà per arribar als pàrquings que hi ha al mateix passatge. La càrrega i descàrrega de mercaderies es farà preferentment des del carrer del Roser, tot i que a l’entrada de la plaça s’hi instal·laran uns fitons extraïbles per permetre l’accés de vehicles quan sigui impossible fer la càrrega i descàrrega des del carrer del Roser.

Aquestes mesures han entrat en vigor a partir d’aquest dilluns, 28 de setembre. L’Ajuntament de Berga farà un seguiment del seu funcionament per valorar possibles adaptacions. Segons explica el govern en un comunicat, es tracta d’unes mesures per “afavorir els desplaçaments a peu i avançar cap a una ciutat més pacífica i segura per als vianants”. Les accions a la plaça dels Països Catalans són per “reduir dràsticament la presència de vehicles a la plaça”, segons el comunicat.

La plaça va ser concebuda a principis de la dècada dels anys 90 com a espai exclusivament per a vianants, però els últims anys s’ha anat normalitzant l’accés de vehicles. Per revertir aquesta situació, i atenent les nombroses peticions dels assistents a la reunió oberta que es va fer a principis d’estiu per tractar assumptes de mobilitat del carrer del Roser i la plaça dels Països Catalans, el consistori ha decidit aplicar aquestes mesures.

X