Neix El Formiguer, el primer centre comercial digital del Berguedà

El Berguedà ja té market place. Es diu El Formiguer i és un portal web que recull més d’un miler de productes d’una quarantena de comerços de la comarca. El client que visita la pàgina pot afegir a la seva cistella els productes que desitgi, pagar de manera àgil online i escollir si vol recollir-ho a la botiga o si desitja que li portin a casa. Una de les principals particularitats és que, malgrat ser un aparador que comparteixen diferents negocis, el client pot fer compres de productes de diferents establiments i, per tant, pot pagar-ho tot junt.

Les impulsores d’El Formiguer són Anna Romera i Gemma Sobrevias i l’han presentat públicament aquest dimarts, a les oficines de l’Associació Comarcal d’Empresaris del Berguedà (ACEB). També hi han participat diverses autoritats, com la directora dels Serveis Territorials d’Empresa i Coneixement a la Catalunya Central, Bàrbara Minoves, el president del Consell Comarcal, Josep Lara, el president de l’ACEB, Josep Maria Serarols, el president de l’Agència de Desenvolupament, Lluís Vall, el president de la Cambra de Comerç al Berguedà, Joan Boix, i el president del Gremi d’Hostaleria del Berguedà, Jordi Badia.

El funcionament del market place és simple: cada botiga paga una quota per ser-hi i tria quins productes vol anunciar-hi. A la carta de productes, el nom de la botiga que el ven és un dels aspectes que hi apareix més clarament i, de fet, fent-hi clic, l’usuari pot consultar tots els productes que ofereix aquella botiga en concret. El market place, a més, no té límit de botigues adherides i, per això, les impulsores fan una crida oberta per sumar nous productors. Els interessats en formar-ne part s’han de posar en contacte amb El Formiguer.

Una de les emprenedores, Anna Romera, ha explicat en la presentació del market place que, amb la iniciativa, “es redueix molt el cost de tenir una botiga online”. L’altra impulsora, Gemma Sobrevias, ha anunciat que properament s’inauguraran nous espais al portal dedicats a l’allotjament i la restauració, els productes KM0, i l’oci i la cultura. També ha participat en l’acte Jordi Zaragoza, el CEO de Pymeralia, l’empresa tecnològica que ha fet la pàgina web. Zaragoza ha assegurat que El Formiguer és un dels market place més potents del mercat, però ha advertit que “això només és el naixement del fill” i que “ara ve la feina, perquè toca criar-li i fer-lo créixer”.

X