De discoteca a niu d’escombraries

El Menfis fa temps que no és més que el concepte que els berguedans fan servir per referir-se a l’espai on, fa encara no una dècada, una històrica discoteca punxava els seus últims temes. Lluny de la febre dels anys 70, quan tota la comarca i fins i tot els joves de les limítrofes venien a Berga de festa, el Menfis berguedà va quedar relegat en un segon pla per la sucursal amb el mateix nom que els promotors van inaugurar a Manresa. Tot i que durant anys totes dues discoteques van conviure, la bagenca ha acabat guanyant el pols, malgrat que ara ni tan sols es diu Menfis, sinó Coco Village.

A Berga, des dels 70, la finca del Menfis ha estat propietat dels mateixos amos, l’empresa Discgar 2 SL, però ha anat tenint diferents llogaters fins el 2014. Des d’aleshores la sala ha estat tancada i, a èpoques, ocupada. Fins i tot, uns youtubers hi van gravar un vídeo viral que demostrava l’estat ruinós de l’antiga discoteca, per dins.

A l’exterior, la zona s’ha anat deteriorant i l’incivisme s’hi ha fet cada cop més visible. Especialment, des de la implantació del porta a porta i l’eliminació dels contenidors del carrer. Molts berguedans han aprofitat que els terrenys de la discoteca són apartats i allunyats del centre per abandonar-hi residus. “No tenim paraules per definir-ho”, lamenta el regidor d’Urbanisme de Berga, Aleix Serra. De fet els nous propietaris asseguren que ara mateix l’incivisme és “el principal problema” que tenen. L’Ajuntament es va fer un fart de reclamar als antics propietaris que vetllessin per mantenir la zona neta. Els actuals ho fan però asseguren que és inútil, perquè la gent segueix abocant-hi deixalles. I comencen a estar-ne cansats.

Per tot plegat, ara que els propietaris de la Funerària Ferran han comprat els terrenys, l’Ajuntament veu la rehabilitació de l’espai com una bona opció: “Imaginem que si torna a ser un lloc on constantment hi ha gent i activitat, els incívics deixaran de portar-hi deixalles també”.

Menfis-deixalles

 

 

X