Ariadna Herrada i Abel Garcia, els dos administradors que representen els grups de l’oposició a l’Ajuntament de Berga, Junts per Berga i el PSC, al Consell d’Administració de BRG Progrés, han forçat la suspensió de la darrera trobada d’administradors, on s’havia de debatre, entre d’altres coses, la regulació dels pagaments a l’empresa per part de l’Ajuntament. El motiu -expliquen en un comunicat- és que no els han donat prou temps per “estudiar bé la documentació rebuda i deliberar amb totes les garanties”.
Des de l’esclat de la pandèmia, l’empresa BRG ha hagut de fer més serveis de neteja dels previstos a Berga, però també ha vist reduïts els seus ingressos per la zona blava, que és l’altra gran servei que l’Ajuntament li encomana. “Si hi ha més feina, s’ha de pagar. I, de fet, ja s’han fet factures extraordinàries”, ha dit a l’Aquí Berguedà el regidor d’Obres i Serveis, Aleix Serra. Però, encara i així, els números no quadren i la injecció de diners a l’empresa era un dels temes que s’havia de debatre a la Junta General d’aquesta setmana. Finalment, serà dimarts vinent.
L’oposició de l’Ajuntament ha denunciat en diversos plens els dubtes que té sobre la relació contractual que l’Ajuntament té amb BRG Progrés. En el comunicat de les últimes hores, els regidors de Junts per Berga i el PSC reiteren que “la situació de BRG és delicada i resten molts temes a treballar”, i lamenten que van rebre tota la documentació la mateixa setmana del Consell d’Administració i que no van tenir l’últim document fins el dia abans de la reunió.
El regidor Aleix Serra s’ha mostrat “sorprès” pel comunicat dels dos administradors. Serra hi ha volgut treure ferro: “Ens van demanar un ajornament per tenir més temps per preparar-s’ho, i així ho hem fet. Serà dimarts i ja està”.