Quarta setmana sense defuncions per coronavirus a l’hospital de Berga

Continua l’estabilitat a l’Hospital Sant Bernabé de Berga, gràcies a l’equilibri entre ingressos i altes que fa mesos que s’erigeix com el millor aliat per contenir la pressió hospitalària. Aquesta setmana el Sant Bernabé ha hagut d’ingressar 7 pacients per coronavirus, però ha donat 5 altes. Tot plegat ha fet que els llits ocupats creixin de 4 a 6 respecte a la setmana passada.
La millor notícia és que, per quarta setmana consecutiva, no hi ha hagut cap defunció. La darrera es va patir entre el 9 i el 16 d’abril. Aquesta última setmana tampoc ha calgut traslladar cap pacient a un altre centre perquè el seu diagnòstic s’hagi complicat.
Pel que fa als professionals, n’hi continua havent dos d’afectats pel coronavirus.

En vermell, però en dinàmica verda

Fora de l’hospital, la situació continua ben encaminada. Després d’un final d’abril en què el Berguedà va estabilitzar-se al voltant dels 15 nous positius diaris, les dues últimes setmanes s’ha aconseguit baixar pràcticament cada dia dels deu. Prova d’això és que, entre el 4 i el 10 de maig es van diagnosticar 42 positius, que són gairebé la meitat dels que hi va haver entre el 23 i el 29 d’abril (80).
Per municipis, els punts més crítics són Gironella i Puig-reig. A Gironella s’han detectat 19 casos els últims set dies i a Puig-reig, 11. També se n’han detectat 11 a Berga, però a la capital la tendència és clarament a la baixa, després de detectar-ne una trentena la setmana anterior. Els altres únics punts de la comarca on hi ha hagut positius són Montmajor i la Pobla de Lillet, tots dos amb un nou cas en els últims set dies.

X