La Federació d’Entitats Excursionistes de Catalunya (FEEC) ha instal·lat una càmera 4k al Refugi Lluís Estasen, a la falda del Pedraforca (2.506 m) per poder veure en directe el massís les 24 hores del dia. La càmera s’ha instal·lat a un dels laterals i permetrà fer un seguiment exhaustiu del voltant del refugi i de la paret rocallosa del Pedraforca.
Amb aquesta nova opció es podrà seguir l’evolució de la meteorologia al moment i es convertirà en un mirador excel·lent per aquells que des de casa vulguin contemplar una de les muntanyes més icòniques del país. De moment, però, la FEEC només n’ha fet pública una evolució fotogràfica, tot i que en el futur espera poder oferir imatges en vídeo tan bon punt es millorin les condicions de connexió del mateix refugi.
L’Estasen, un refugi de referència
Inaugurat el 26 de juny de 1949, dos anys després de la mort de l’escalador Lluís Estasen, aquest equipament es va construir a la Jaça dels Prats, un esplèndid prat als peus de la desafiant paret rocallosa del Pedraforca. El 1977 s’hi va fer una important remodelació i ampliació.
Actualment l’equipament té una capacitat de 35 places repartides en dues habitacions situades a la primera planta de l’edifici i un bucòlic xalet de muntanya de pedra. El refugi d’Estasen és un punt de pas obligat si es vol pujar el Pedraforca o si es realitzen les travesses de Cavalls del Vent, la Tora Blava o l’Alta Ruta del Cadí.