400 alumnes descobreixen el funcionament de les depuradores, les deixalleries i l’abocador del Berguedà

El Consell Comarcal ha recuperat les visites a les instal·lacions de tractament de residus o sanejament que gestiona. Havien quedat aturades per la pandèmia

A finals d’aquest mes de maig, uns 400 estudiants berguedans d’educació primària hauran pogut descobrir com funcionen estacions depuradores d’aigües residuals de la comarca a través de visites guiades. Les depuradores són un dels serveis ambientals que gestiona el Consell Comarcal del Berguedà i que els alumnes poden visitar per saber de quina manera es fa el tractament de les aigües residuals i com es gestionen els residus que hi arriben a través de la xarxa de clavegueram. Professionals del servei els expliquen el funcionament in situ en diferents visites guiades.

Aquest mes de març s’han recuperat les visites ambientals a les instal·lacions de tractament de residus o de sanejament que gestiona el Consell Comarcal. A més de les depuradores, també inclouen visites a deixalleries i a l’abocador comarcal de residus sòlids urbans de Font Ollera. Aquestes visites s’acabaran a finals d’aquest mes de maig. Es tracta de visites adreçades a alumnes de la comarca que van quedar aturades arran de la irrupció de la covid-19. Enguany hi participen centres de Berga, Puig-reig, Gironella, Cercs, Guardiola de Berguedà, la Pobla de Lillet.

Vicenç Linares, el conseller comarcal de Medi Ambient, ha celebrat que “s’hagin pogut reprendre aquestes visites ambientals” que la pandèmia va obligar a aturar. Unes sortides que en el cas de les depuradores permeten als alumnes “veure la quantitat de residus que arriben a les depuradores a través del clavegueram, com per exemple les tovalloletes”. D’aquesta manera els joves aprenen que els vàters no són papereres i que no s’hi ha de llançar aquesta mena de productes, ja que són perjudicials per al medi ambient. El conseller Vicenç Linares ha exposat que visitar les depuradores, deixalleries i l’abocador permeten no només explicar-ne el funcionament als joves sinó que comprovin personalment “la importància de reciclar bé”.

X