Ha mort als 71 anys Josep Font i Soldevila, fundador de la Universitat Catalana d’Estiu de la Natura (UCEN) i codirector de l’Exploratori de Recursos de la Natura. Font ha estat una figura cabdal al Berguedà en la lluita per transmetre als més joves la importància del respecte cap a la natura, la sostenibilitat i l’aprofitament dels recursos que genera el mediambient.
Professor d’Enginyeria de Mines de la UPC a Manresa, l’any 1994 va ser un dels fundadors de la Universitat Catalana d’Estiu de la Natura, que aquest any celebra la seva 29a edició. Aquí va començar el seu vincle més estret amb el Berguedà i, en particular, amb Berga. Al cap d’uns anys, en motiu del 15è aniversari de la UCEN, va ser un dels impulsors de l’Exploratori, amb la idea d’organitzar activitats durant tot l’any. D’aquesta idea, n’han sortit projectes com la Fira del Coneixement o els cursos Explora.
Dolors Grau, que durant aquests anys ha portat el timó de l’Exploratori amb Josep Font, l’ha definit a l’Aquí Berguedà com “una persona amb una dignitat enorme i una forma de ser admirable. d’un tracte afable i molt respectuós amb tothom”. Grau el recorda com “un pioner en temes de medi ambient i en transmetre un missatge per a la sostenibilitat que ara s’ha posat de moda, però que fa anys no era tan comú parlar-ne”.
En una publicació a les xarxes, l’Exploratori ha assegurat que “és el dia més trist de la història de l’Exploratori”. I afegien que “el seu esperit i el seu llegat seguirà impregnant el camí”.
També s’hi ha referit l’Ajuntament de Berga, que n’ha destacat “la tasca docent” i “el seu vincle i compromís amb la ciutat”.
La cerimònia de comiat a Josep Font i Soldevila serà aquest dissabte, 30 de juliol, a les 12 del migdia, al tanatori de Mèmora de Manresa.