Bicicletes, llums i Nadal. Amb aquesta idea i amb l’eslògan ‘Pedala i il·lumina’, l’Ajuntament de Berga i Berguedà Bike Trails proposen il·luminar per primera vegada un arbre de la ciutat a base de pedalades. És una tradició a moltes ciutats del món, però a Berga encara no s’havia fet. I aquest any, que s’han recuperat els grans avets al centre de la ciutat, s’aprofitarà el de la plaça de Sant Pere per lligar-lo amb el ciclisme durant vuit tardes de finals de desembre i principis de gener.
Al llibret d’activitats de Nadal que ha editat l’Ajuntament de Berga, la iniciativa es presenta tant a l’avet de la plaça de Sant Pere com al del passeig de la Pau. Però finalment només serà a la plaça de Sant Pere, atès que encara hi ha molt trànsit al passeig de la Pau i és més còmode i segur centrar-ho a Sant Pere. La iniciativa, que també compta amb la col·laboració de VeloBerga, Rock and Classics i Bled, Rètols Xaloc i Marc Elias, es farà els dies 22, 23, 24, 28, 29 i 30 de desembre, i el 3 i 4 de gener. Sempre serà de 6 a 8 de la tarda i, durant aquesta estona, els vianants disposaran de dues bicicletes per a adults i una tercera per a infants per il·luminar l’arbre a pedalades.
“Hem volgut innovar”
Un dels organitzadors, Oriol Rego, ha explicat que la proposta ha volgut anar una mica més enllà d’il·luminar a pedalades: “Hem volgut innovar una mica i, amb les pedalades, es crearà una escena de llum i música entorn de l’arbre de Nadal”. A més, a la zona hi haurà un photocall perquè els participants s’hi retratin.
Berguedà Bike Trails, el grup que ha agafat la batuta del projecte, va néixer amb la intenció de promocionar el ciclisme a la comarca. Primer, oferint rutes als amants de la disciplina, tant als turistes que visitaven la comarca com als berguedans que s’animaven a resseguir-la pedalant. I, poc a poc, es van sumant a iniciatives com aquesta amb la idea de promocionar la mobilitat sostenible i l’afició pel ciclisme. De fet, Sandra Subirana, una altra de les integrants, ha avançat que de cara al setembre vinent portaran al Berguedà la primera cursa de gravel, una modalitat de ciclisme d’aventura que permet passar amb una mateixa bicicleta per vies asfaltades i per camins.
L’alcalde de Berga, Ivan Sánchez, ha destacat que el fet que hi hagi Berguedà Bike Trails a darrere “és garantia d’èxit” i ha confiat que l’activitat comptarà amb molta participació, “com totes les que s’inclouen al programa de Nadal i que, fins ara, han quedat desbordades”.