Els pacients de l’hospital de Berga podran rebre la baixa automàtica així que ingressen

Fins ara el tràmit s'havia de fer als centres d'atenció primària, fet que ho feia més feixuc. La Catalunya central era l'única regió on encara es funcionava així

L’hospital de Berga i els altres tres de la regió central ja tenen desplegada la gestió de les incapacitats temporals (IT) per ingrés hospitalari. És a dir, que el mateix centre pot donar la baixa automàtica als pacients que ingressen. Fins ara el tràmit s’havia de fer des dels centres d’atenció primària, i això ho feia més feixuc.

L’objectiu del nou tràmit és desburocratitzar-ne la gestió. Ara els pacients que ingressin de forma programada o urgent a l’hospital rebran la baixa al mateix centre – caldrà sol·licitar-la a Admissions inicialment- i els seus familiars s’estalviaran desplaçar-se al CAP per fer el tràmit.

La mesura beneficia la població en edat laboral i busca agilitzar els processos, disminuir el nombre de visites a l’atenció primària per aquest tipus de gestions, desburocratitzar el sistema i millorar l’experiència del pacient i del seu entorn familiar.

El model s’aplica inicialment als pacients hospitalitzats de diferents procedències: urgències, programats quirúrgics i programats mèdics. Així doncs, la tramitació de la IT ja s’inicia a l’hospital al prescriure-la d’acord amb l’ordre d’ingrés. Un cop es produeix l’ingrés, l’administració del centre recull la informació requerida per gestionar la baixa i es genera automàticament el comunicat de confirmació si la persona atesa continua ingressada 7 dies després del primer dia que es va faltar a la feina, amb una validesa màxima de 14 dies.

Tant la baixa com el primer comunicat es podran descarregar immediatament des de La Meva Salut. Els següents comunicats de confirmació, a partir d’aquests 14 dies, s’han de gestionar a l’atenció primària.

La Catalunya central, l’última regió a agilitzar la tramitació

A Catalunya, la gestió de les IT des dels hospitals va arrencar en forma de pla pilot a principis de febrer a l’Hospital Parc Taulí i als centres d’atenció primària de la zona, i paulatinament s’ha anat desplegant a la resta de regions de tot el territori català. I ara, la Catalunya central es converteix en l’última regió en implantar-ho.

En el conjunt de Catalunya, es preveu estalviar entre 180.000 i 324.000 visites anuals a l’atenció primària.

X