La tradició de beneir els vehicles per Sant Cristòfol es manté a molts pobles del Berguedà

El patró dels xofers, Sant Cristòfol, beneirà aquest cap de setmana els vehicles que s’acostin a diverses poblacions del Berguedà. A Berga, la tradicional benedicció es farà dissabte al passeig de la Pau. La festa començarà a les 7 de la tarda. A l’Ajuntament es farà la recepció, la investidura de les pubilles, que aquest any són Núria Orriols, Queralt Muntada i Laura Muñoz, i el lliurament dels volants
d’or i de plata. El volant d’or el rebrà Simon Corominas, i els de plata s’atorgaran a Joan Balaguer i Josep Vilaret.
A les 8 del vespre, es farà una concentració de bicicletes, turismes i camions a la Rasa dels Molins i s’ iniciarà un recorregut que acabarà al passeig de la Pau, on es farà, com cada any, la benedicció i verificació dels vehicles més engalanats. La celebració dels Cristòfols atrau nombrosos berguedans i berguedanes que s’encomanen al sant.
Lla festa a Berga acabarà a la nit amb una revetlla popular a la plaça Viladomat. Començarà a 2/4 d’11 de la nit, i el ball l’amenitzaran els músics Joan i Fermí. En el transcurs del ball es lliuraran els premis als propietaris dels vehicles més ben engalanats.