L’associació berguedana Xarxa Tecnològica a l’Abast ha establert contactes amb l’empresa Iberbanda, guanyadora del concurs de la Generalitat per fer el desplegament de la banda ampla al Berguedà. L’entitat ha demanat a l’empresa que fixi un calendari per desplegar la banda ampla a la comarca.
Les primeres preses de contacte entre Xarxa Tecnològica a l’Abast, associació que té com a finalitat la promoció de la societat de la informació al Berguedà, i l’empresa Iberbanda han estat positives.
De tota manera, el portaveu de la xarxa, Jordi Fernández, denuncia que l’empresa no té intenció, com estava previst, de fer arribar la banda ampla a tot el Berguedà de cara a la tardor.
Fernández ha assegurat que no volen pressionar ni anar amb exigències perquè tenen molt bones referències de l’empresa. I, per això Xarxa Tecnològica a l’Abast, no ha fixat una data límit, tot i que vol que Iberbanda adopti algun compromís.
A més del calendari, la xarxa vol que l’empresa avanci quina tecnologia farà servir per desplegar-se al Berguedà, i avisa que, segons com ho faci, la solució pot resultar fallida.
El portaveu, que ha recordat que hi ha molts municipis de la comarca on no arriba la banda ampla, i demana un sistema de banda ampla sense fils anomenat Wimax, que ha funcionat molt bé en d’altres països on s’ha provat, com Singapur.

