Els Mossos d’Esquadra alerten d’una pràctica poc ètica al Berguedà relacionada amb el gas. Els darrers dies s’han rebut dues denúncies de persones que han trucat a diversos pisos per fer la revisió de la instal·lació del gas. En aquest cas però, no es pot parlar d’estafa perquè són persones que treballen per a empreses autoritzades per fer aquestes revisions, però en canvi, es presten a fer-les sense necessitat, sense motiu perquè les facin.
Fonts dels Mossos han explicat a Ràdio Berga que les revisions del gas s’han de fer cada cinc anys i, en cap cas, tenen perquè pagar-se en metàl·lic, sinó que la companyia ja ha d’incloure el cobrament amb la resta de càrrecs. A més, els usuaris han d’haver rebut una trucada prèvia avisant que es passarà a fer la revisió. Per això, si no es donen aquestes circumstàncies, s’ha de comprovar sempre que la persona que es presta a fer la revisió sigui un tècnic autoritzat. Ho ha explicat a Ràdio Berga Pep Fornell, cap de l’oficina de relacions amb la comunitat dels Mossos d’Esquadra al Berguedà, que ha dit que en cas de dubte, cal trucar a la policia o a les companyies distribuïdores (Gas Natural i Repsol Butano).
Pep Fornells explica que ens podem trobar amb diferents possibilitats. L’opció bona de revisió és que la faci el distribuïdor autoritzat a la zona (a la Catalunya central es tracta de l’empresa Modest Padró SA) o el tècnic de confiança. Un altre cas és el poc ètic i el que s’ha donat aquestes dies: empreses autoritzades però no de la zona, normalment de l’àrea de Barcelona, que aprofiten per fer un servei quan no toca. I per altra banda, hi ha l’estafa pura, és a dir, persones que es fan passar per tècnics sense ser-ho.
En el cas que s’ha detectat i denunciat aquests dies al Berguedà, es tracta d’empreses legals i per això és molt difícil fer res per evitar aquesta pràctica.
Per a qualsevol dubte també es pot trucar al departament d’Indústria, al 93.484.95.00 o a les empreses (Gas Natural, 900.760.760 i Repsol Butano, 901.100.100).

