L’Institut Cervantes de Lió acollirà a partir de dijous l’exposició ‘El Berguedà, terra de trobadors’

La seu del Instituto Cervantes a Lió inaugura aquest dijous l’exposició ‘El Berguedà, terra de trobadors’ promoguda pel Casal d’Europa de Berga. L’estada de l’exposició a Lió forma part del recorregut internacional que està fent aquesta mostra amb l’objectiu de consolidar un projecte per constituir una xarxa europea a partir de la tradició literària dels trobadors. Precisament, l’exposició coincideix amb una nova iniciativa per impulsar aquesta xarxa, la pàgina web www.trobadors-minnesanger.cat. Segons el president del Casal d’Europa del Berguedà, Jaume Farguell, totes dues iniciatives tenen com a finalitat incidir en la divulgació de la tradició trobadoresca arreu d’Europa.
Per a Farguell, aquesta itinerància de l’exposició contribueix a enfortir la xarxa europea de localitats relacionades amb els trobadors per tenir uns primers contactes fets quan es posi en marxa el desenvolupament del projecte a l’entorn d’aquests músics i literats medievals.
L’exposició s’inaugura a Lió aquest dijous a 2/4 de 7 de la tarda i hi farà una estada d’un mes. Durant la inauguració està previst que la formació Quatour Catalonia, del Casal Català de Grenoble, ofereixi un concert.
A més de la mostra itinerant que aquests dies es mostrarà a Lió, el Casal d’Europa del Berguedà disposa d’una exposició permanent al Pavelló de Suècia de Berga. I la itinerant va recorrent territori: fins ara s’ha pogut veure a localitats com Perpinyà, Grenoble, Tolosa de Llenguadoc, Carcasona o Sant Adrià del Besòs.
Tot plegat forma part del projecte del Casal d’Europa per crear un centre d’interpretació dels trobadors en alguna localitat de la comarca vinculada amb el trobador Guillem de Berguedà.