No donen permisos per a noves parades al Vall per Patum perquè es prioritzen les habituals i per ‘manca d’espai’, diuen

Berga no dóna la possibilitat a noves parades d’alimentació d’instal·lar-se al Vall per Patum. Els permisos s’atorguen, des de fa uns anys, als mateixos paradistes d’entrepans, patates fregides i creps, entre d’altres, i es tanquen les portes a noves propostes. És l’entrebanc amb el qual ha topat el berguedà d’origen argentí Santiago Garriz, que ha intentat muntar una parada per vendre ‘empanadillas’ típiques d’argentina, i també d’entrepans de botifarra, de bacon i frankfurts, i no ho ha aconseguit. Per això es pregunta quins criteris segueix l’Ajuntament.
Davant d’aquesta queixa, la regidora de Promoció Econòmica de Berga, Rosa Guitart, respon que els criteris que es tenen en compte són prioritzar els paradistes que hi són cada any, per una banda; i no fer créixer el nombre de parades perquè no hi espai.
Per això, la resposta de la instància que va presentar Santiago Garriz va ser que se li denegava muntar una parada d’alimentació per manca d’espai. Un argument que per a Garriz no és prou sòlid. I per això ha volgut manifestar la seva queixa a Ràdio Berga. No és la primera vegada que sol·licita muntar una parada, de tres per tres metres, per a refrigeri. L’any passat, Santiago Garriz ja va entrar una instància a l’Ajuntament per ser a la Patum venent entrepans i ‘empanadillas’ i se li va denegar perquè es va presentar tard, per això enguany es va curar amb salut (presentant-ho tres mesos abans) per no trobar-se amb el mateix problema. I en aquesta ocasió li han respòs que no li podien autoritzar perquè no hi ha espai.
Enguany de parades n’hi haurà, en total, un centenar. Això comptant les d’alimentació, de bisuteria, i les atraccions. I només d’alimentació, no arriben a la vintena. En aquest sentit, hi ha límit per a les paradetes de menjar i beure? Segons Rosa Guitart no hi ha cap normativa escrita en aquest sentit. Diu que no es posa límit, però que des del seu punt de vista encara n’hi ha massa.
És la primera Patum que viurà com a regidora, i diu, que, un cop acabada la festa s’estudiaran els pros i els contres. Millorar-ho perquè els paradistes nous s’hi incorporin? No ho descarta. Propostes que es posaran sobre la taula de cara la Patum de l’any que ve. De moment, aquest any no s’han pogut satisfer les demandes de tots els paradistes.