El Berguedà ret homenatge als seus millors esportistes, aquest dissabte

El Berguedà reconeix demà els seus millors esportistes. Més d’una dècada després, la comarca recupera aquests premis. Serà en el marc de la primera Festa de l’Esport, que es farà a les 7 de la tarda al Pavelló de Suècia de Berga. En total es repartiran 19 guardons tant per a esportistes com per a entitats o directius. Josep Antoni Sabata, president del Consell Esportiu del Berguedà, s’ha mostrat molt satisfet pel nombre de candidatures que s’han rebut en aquesta primera edició.
El pilot d’Avià Marc Coma serà reconegut com a l’esportista més destacat del Berguedà. Més premiats: Maria Roser Real i Manel Costa, del Club Esquí Berguedà, com a veterans. Josep Piedra, de Moto Club Baix Berguedà, i Meritxell Fernández, de l’Associació Esportiva de Turisme Eqüestre, rebran el guardó com a esportistes més destacats del Berguedà en la categoria sènior. Maria Xandri, del Futbol Sala Gironella, en categoria júnior, i Àlex Hernández, del Club Esquí Berguedà, en juvenil, també seran premiats. El ciclista Jordi Junyent i Carme Elías, de l’IES Alt Berguedà, en cadet; Núria Elías, del mateix institut, i Ibai Campas, del Berga Resort, en infantil, completen la llista de premiats com a esportistes més destacats.
En l’acte, també es reconeixerà la trajectòria d’entitats i equips de la comarca i hi haurà mencions especials i medalles d’or per als presidents que des del 1981 ha tingut el Consell Esportiu del Berguedà.
El Club Atlètic Berga rebrà el guardó a l’entitat més destacada de la comarca. En la categoria sènior, el premi serà pel FS Gironella, que juga a Divisió d’Honor Femenina, la màxima categoria del futbol sala estatal; en la categoria juvenil, el reconeixement serà per Berga Resort i el guardó dels Jocs Esportius Escolars serà per a l’equip de tennis taula de l’IES Alt Berguedà.
Xavier Caballol, d’Avià Cop de Pedal, rebrà la distinció a l’esportista discapacitat més destacat, i el baganès Josep Maria Elías, del DKV Borges Vall, rebrà el premi a l’entrenador i coordinador més destacat. El premi a la persona desinteressada vinculada al món de l’esport serà per a Jacint Llargués, de Mountain Runners del Berguedà. Els cinc expresidents del Consell Esportiu del Berguedà, Antolí Barra, Dionís Martínez, Josep Ribera, Jordi Ros i Pere Santacreu, rebran les insígnies d’or. I les d’argent seran per al directiu del consell Pere Solà; Jesús Antich i Josep Jiménez, exdirectius de l’ens, i per a Josep Graus, per la seva col•laboració durant molts anys amb el món de l’esport.