Gironella celebra aquest dimarts la Fira de la Puríssima 2009. Es tracta d’una fira que ens els últims anys s’ha convertit en la mostra més important del Berguedà d’aquestes dates prèvies a Nadal, i que any rere any aconsegueix reunir a milers de persones a la plaça de la vila. A més, aquest any se celebra el vintè aniversari del tast de blat de moro escairat, un plat que va recuperar el xef berguedà Miquel Márquez del receptari berguedà amb la intenció que aquest plat fos present en la majoria de taules berguedanes.
Amb motiu d’aquest aniversari, el blat de moro escairat cobrarà més protagonisme, ja que no només se servirà en el tradicional tast popular de cada any, sinó que també es podrà degustar als restaurants de Gironella. Amanides, saltejats, remenats, escudelles… són alguns exemples de les propostes que ofereixen la desena de restauradors gironellencs que participen en el menú del blat de moro escairat. La iniciativa ha començat aquest cap de setmana i, tot i que estava previst que acabés demà dimarts, dia de la fira, es podria allargar durant tot el mes de desembre, ja que segons explica Rosa Molina, presidenta de l’Associació de Comerciants de Gironella, els restaurants estan molt engrescats amb aquesta proposta gastronòmica.
Una altra de les novetats d’enguany és la celebració de la primera trobada d’autocaravanes del Berguedà que acull la vila de Gironella des de divendres i on hi participen una vintena de vehicles, aproximadament. Pel que fa a la resta d’actes de la fira, segueixen la mateixa línia dels darrers anys i es concentraran durant la jornada d’aquest dimarts. A les 9 del matí, obrirà la 24a edició de la fira nadalenca, artesania i tradició. Seguidament hi haurà la trobada de gegants i grallers i l’esmorzar a base de pa torrat, botifarra, allioli i vi. A les 10 es farà la sisena edició del Concurs de fotografia digital, que inclou també una categoria per a joves de 14 a 16 anys. A 2/4 de 12 es farà el tradicional tast de blat de moro escairat amb el repartiment de 2.500 racions. També hi haurà concurs de pessebres, d’allioli de codony, exposició de pessebres artístics a El Cau, trobada de plaques de cava i exhibicions del gimnàs Sabs. A la tarda, es farà el tradicional concurs de garrofes que també compleix vint anys i que inlcourà un concert de música clàssica amb Quartet Vitae.
Ràdio Berga emetrà un programa especial des de la Fira de la Puríssima de Gironella, aquest dimarts d’1 a 2 del migdia.

