A més de l’AMPA del SES Serra de Noet, de Berga, la direcció del centre també demana al departament d’Educació de la Generalitat que compleixi les seves promeses i el curs que ve hi hagi dos instituts públics a la ciutat que imparteixin batxillerat. En una entrevista al programa “Berguedà Nit” de Ràdio Berga la directora del SES Serra de Noet, Fina Madrid, ha remarcat que “volem fer batxillerat, tal com ens van prometre el primer dia”.
De fet, segons explica Madrid, «fins l’estiu passat no hi havia cap dubte que el SES faria batxillerat». No va ser fins llavors que el departament va canviar de plans i va començar a valorar la possibilitat que els estudis postobligatoris, és a dir, el batxillerat i els cicles formatius es concentressin en un sol centre, que en aquest cas seria l’IES Guillem de Berguedà de Berga, mentre que la major part de línies d’ESO s’ubicarien al SES. Això però no té res a veure amb la idea inicial que va motivar la creació del SES que era la de descongestionar l’institut.
Fina Madrid assegura que no se’ls han donat arguments sòlids que justifiquin aquest canvi de punt de vista. Tan sols, diu la directora del centre, “ens han donat la raó de l’optatibilitat” perquè, segons els criteris d’Educació, en un centre amb més alumnes de batxillerat es pot garantir millor la diversitat de l’oferta educativa. Ara per ara no hi ha cap decisió presa, i per això, la directora del SES Serra de Noet assegura que continuaran lluitant per aconseguir impartir batxillerat.
El SES Serra de Noet de Berga té actualment 225 alumnes, i d’aquests el curs que ve cursarien batxillerat uns 45 estudiants.

