Cercs rebrà 960.000 euros per urbanitzar el polígon on s’ubicarà l’empresa Jindal

L’Ajuntament de Cercs rebrà 960.000 euros del ministeri d’Indústria, Turisme i Comerç per urbanitzar els terrenys on s’ubicarà la multinacional índia Jindal, dedicada al sector del metall. S’ha pogut lligar el finançament per adequar els terrenys i això ha de ser garantia perquè l’empresa s’instal•li l’any que ve, el 2011, al Berguedà, concretament al polígon industrial de la Consolació, a Cercs.
L’ajut de 960.000 euros permet cobrir la totalitat del cost del projecte d’adequació del futur polígon, que puja a 1,8 milions d’euros, ja que l’Ajuntament ja en disposa de 800.000 (400.000 euros del Fons Miner i 400.000 més del Feder), segons ha dit l’alcalde de Cercs Ferran Civil.
Les obres d’urbanització del polígon podrien començar en els pròxims mesos, un cop s’hagin adjudicat els treballs. Abans, s’ha de treure a concurs la redacció del projecte executiu, que segons l’alcalde es farà en les properes setmanes.
Es tracta d’adequar, amb tots els serveis necessaris, un terreny d’uns 20.000 metres quadrats, situats a la zona de l’antiga mina de la Consolació, entre la torre del comte de Fígols i les carreteres C-16 (l’eix del Llobregat) i de Sant Corneli. Després, l’empresa només hi haurà de construir la nau per ubicar-hi el centre de serveis de Jindal Stainless Limited.
Jindal té centres de producció a l’Índia i Singapur on fabrica bobines d’acer inoxidable que després es destinen a la construcció, automoció i fabricació. El centre de serveis de Cercs transformarà aquestes bobines, d’unes catorze tones cada una, en el seu producte final, i a partir d’aquí la idea és distribuir-les a tota la península ibèrica, el sud de França i el nord d’Àfrica.