Una cinquantena d’alumnes han participat aquest migdia en un joc de pistes al Museu de les Mines de Cercs, simultàniament amb cinc museus més de Catalunya. El joc ha servit per reunir els dos millors instituts de la zona d’influència del Museu que han participat en el joc del Big Bang, un joc virtual sobre l’univers, que s’ha fet des de l’1 d’octubre fins al 30 desembre. L’espai d’Internet on es podia jugar al Big Bang combinava el fet de jugar, obtenir punts, xatejar i estar en un bloc amb informació divulgativa que permetia als participants aprendre i jugar alhora. Hi han participat uns 25 instituts, i els alumnes de segon de Batxillerat de l’IES Pere Fontdevila de Gironella han quedat catorzens, i els de 4t d’ESO de l’institut Joan Brudieu de la Seu d’Urgell, tretzens.
I avui un cinquantena d’estudiants d’aquests dos centres, han participat a títol individual en aquest joc i han tingut l’oportunitat de fer un joc de pistes al Museu de les Mines de Cercs. Els joves han hagut de resoldre preguntes del Museu de les Mines i del CERN, l’accelerador de partícules de Ginebra. Les tres guanyadores s’han emportat un viatge en globus. Han estat Anna Costa Agustina de l’IES Pere Fontdevila (Gironella), Diana Bonet Parés, també de l’institut de Gironella, i Yin Yin Zhu, de l’IES Joan Budrieu, de La Seu d’Urgell.
Durant les setmanes que ha durat el joc del Big Bang, hi han pres part 2.890 jugadors, un 45% dels quals eren joves d’entre 13 i 19 anys. La directora del Museu de les Mines, Alba Boixader, ha remarcat que l’experiència ha estat molt positiva, i ha dit que el joc continuarà i que es preveu fer noves edicions.

