La gent gran de Bagà ja disposa d’un espai lúdic a l’aire lliure per fer exercici. Es tracta d’un dels equipaments que instal·la a diferents municipis la Diputació de Barcelona per oferir aparells per treballar l’equilibri, la coordinació, la força i l’agilitat. Per tant és un espai lúdic i de salut. Consta de quinze elements diferents, que ubicats en forma de circuit, faciliten la pràctica d’exercicis suaus, especialment dissenyats per afavorir les condicions físiques de la gent gran i contribuint a la millora del seu benestar. Ho ha dit la fisioterapeuta Paz Vidal. De fet, aquest espai lúdic i de salut compta amb l’assessorament d’una professional: una fisioterapeuta que s’encarrega que aquest equipament s’utilitzi adequadament i de programar sessions, tal com ha argumentat l’alcalde de Bagà, Nicolás Viso.
L’alcalde està convençut que aquests aparells tindran bona acceptació, i que la gent gran en farà ús. De fet ja s’han posat en contacte tant amb la residència d’avis com el club de jubilats perquè s’hi impliquin. Se’ls aconsella fer servir aquest circuit d’activitats per guanyar qualitat de vida. Són exercicis senzills però efectius, ja que es busca la prevenció o bé la recuperació en cas que hi hagi patologies o molèsties en alguna part del cos. Ho ha explicat Mireia Valls, cap del servei d’equipaments i espai públic de la Diputació de Barcelona.
Per treballar l’equilibri hi ha un pont inestable. També hi ha un tamboret que vibra. I elements per guanyar mobilitat als dits i al canell, per exemple. Amb tot plegat es busca que la gent gran no perdi facultats per fer tasques del dia a dia com pujar i baixar escales, cordar-se botons, i lligar-se les sabates.
Tot i que aquest espai lúdic i de salut va destinat principalment a la gent gran també és útil per altres segments de la població com ara dones embarassades, infants, i persones amb algun tipus de discapacitat.
El de Bagà és uns dels 25 primers municipis de la Diputació de Barcelona on s’instal·la aquest equipament, amb una inversió d’11.000 euros. La Diputació té previst cedir als ajuntaments, fins a final de mandat (el 2011) 135 espais lúdics, amb una inversió d’1,6 milions d’euros.

