CiU de Gironella no es pronuncia encara sobre si continuar al govern amb ERC o bé trencar el pacte i passar a l’oposició

CiU de Gironella manté el silenci. L’alcalde, Ramon Costa, d’ERC, va anunciar dilluns la destitució de Mercè Font com a tinent d’alcalde i com a regidora de Governació i d’Educació. El desencadenant, recordem-ho, el fet que Font va ordenar a l’Ajuntament que ingressés al seu compte personal els gairebé 500 euros que s’havien de pagar un proveïdor. Segons va dir en aquell moment Font, ja els havia liquidat ella, tot i que no en va aportar cap factura. Després de quatre mesos i mig els va abonar al proveïdor. Cessada dels seus càrrecs per aquest fet, Mercè Font no podrà ser alcaldessa el juny, tal com preveia el pacte (3 anys d’alcaldia pel republicà Ramon Costa, i 1 per la convergent Mercè Font).
I ara la incògnita és què farà Convergència. Es contemplen dues opcions clares: la primera és que CiU mantingui el pacte de govern amb ERC, sense Mercè Font al capdavant; i la segona possibilitat és que tot el grup de CiU (els quatre regidors) trenquin el pacte amb Esquerra i se’n vagin a l’oposició, fent pinya amb Mercè Font.
De moment, des de la federació nacionalista, no s’han volgut pronunciar. Amb la seva cap de grup a la corda fluixa, s’està valorant què ha de fer CiU. Continuarà formant part del govern? Trencarà el pacte amb ERC? Són preguntes, ara per ara, sense resposta. Esquerra vol mantenir el pacte de govern, però Convergència no s’ha pronunciat. I Mercè Font tampoc. Diu que ha decidit no fer declaracions fins que no hagi pres una decisió sobre què farà ella i el seu grup. Aquests dies s’estan fent reunions a nivell de grup municipal i també de partit per fer les reflexions i valoracions pertinents. Un cop es prengui una o altra decisió es comunicarà públicament i segons Mercè Font, serà en els pròxims dies.

Foto: Tres dels quatre regidors de CiU a Gironella: David Font, Mercè Font i Sílvia Corbera. L’altre regidor és Òscar Besa